با نگاه ویژه استاندار‌های گلستان، مازندران و گیلان شاهد ایجاد خط شمال در حوزه گردشگری هستیم و با استقرار این استانداران به توسعه گردشگری در شمال کشور امیدوار هستیم.
کد خبر: ۶۱۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 26 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، «علی اصغر مونسان» در نشست با استاندار و جمعی از کارآفرینان صنعت‌ گردشگری مازندران گفت: آداب، رسوم و آیین ماندگار در شمال و جنوب کشور باعث شده است تا صنعت گردشگری ، از اهمیت بالایی برخوردار باشد. وی گفت:

بر اساس این گزارش،  رئیس سازمان میراث فرهنگی از اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان صنعت گردشگری از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد. 

 

مازندران یکی از استان‌های سرآمد گردشگری در کشور است و رتبه خوبی دارد، اما مشکلاتی دارد که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.  صنعت گردشگری به صنعت سوم در دنیا تبدیل شده است مونسان افزود:

با نگاه ویژه استاندار‌های گلستان، مازندران و گیلان شاهد ایجاد خط شمال در حوزه گردشگری هستیم و با استقرار این استانداران به توسعه گردشگری در شمال کشور امیدوار هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری به صنعت سوم در دنیا تبدیل شده است، گفت: سرعت اشتغال در این بخش ۲ و نیم برابر سایر بخش‌هاست و از هر ۱۱ شغل در دنیا یکی مربوط به گردشگری است. مونسان افزود:

با هزینه کردن ۵۰ میلیون تومان می‌توان یک شغل در صنعت گردشگری ایجاد کرد. وی گفت: گردشگری به نشاط اجتماعی کمک و در موضوعاتی مانند بوم‌گردی شغل و درآمد ایجاد می‌کند، اما متأسفانه آن طور که باید به صنعت گردشگری توجه نشده است که امیدواریم به این صنعت بیش از پیش توجه شود. مونسان افزود:

برای تحول در صنعت گردشگری تلاش می‌کنیم و چنانچه این صنعت مانند نفت اهمیت یافت، آن وقت است که جایگاه خود را به خوبی پیدا خواهد کرد. رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان تصریح کرد:

سیگنال‌های خوبی در این باره در کشور وجود دارد و اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده، اما برای اینکه به جایگاه واقعی خود برسد نیازمند تلاش همگانی است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار