مدیرموزه تاریخ آمل گفت: پلیس اینترپل با شناسایی قاچاقچیان اشیاء تاریخی آمل در حراجی لندن موفق شد میراث فرهنگی این شهر را بازگرداند.
کد خبر: ۶۱۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 25 May 2018

به گزارش تابناک : بهناز مرادی مدیرموزه تاریخ آمل با بیان اینکه ۳۴۰ قطعه شی تاریخی قاچاق شده به انگلیس به کشور بازگردانده شد، گفت: این اشیاء تاریخی را برخی قاچاقچیان به انگلیس منتقل و در حراجی درلندن عرضه کردند.

وی افزود: پلیس اینترپل این قاچاقچیان را شناسایی و با هماهنگی‌های انجام شده این اشیاء به موزه تاریخ شهر آمل منتقل شد.

مرادی گفت: این اشیای با ارزش تاریخی شامل چندین کاشی مربوط به مقبره سلطان شهاب الدین در روستای حاجی دلا از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل بود که به خارج از کشور منتقل ودرمعرض فروش گذاشته شده بود.

مدیرموزه تاریخ آمل افزود: تعدادی از انواع ظروف، وسایل آشپزخانه، صندوق‌های قدیمی و لباس‌های مردم مازندران نیز در گمرک کشور توقیف شد.

وی گفت: این اشیا تارخی و فرهنگی حدود دوسال اخیر با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور به موزه تاریخ شهر آمل انتقال داده شد.

مدیرموزه تاریخ آمل گفت: هم اکنون با اضافه شدن اشیای جدید، تعداد اشیای باارزش تاریخی در بخش مردم شناسی موزه آمل به ۷۰۰ قلم و در بخش باستان شناسی موزه آمل به حدود ۵۰۰ قلم افزایش یافته است.

ساختمان موزه تاریخ آمل در سال ۱۳۱۵ به عنوان اداره مالیه شهرستان آمل بنا شده و سال ۱۳۸۷ با کاربری فرهنگی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران قرار گرفته و پس از مرمت افتتاح شد.

موزه تاریخ آمل در سه طبقه و شامل گالری‌های آثار باستان شناسی، مردم شناسی و اسناد تاریخی ایران و مازندران است و در خیابان امام رضا و در وسط دو پل تاریخی معلق آمل و پل دوازده چشمه قرار دارد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار