جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۲۳ میلیارد ریالی انواع کالاهای قاچاق در استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 24 May 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: هدف از قاچاق کالا که باعث از بین رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی ممکن می شود، تخریب ریشه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است.

وی، هدف پنهان قاچاق را رشد تجمل‌گرایی، مصرف‌زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی برشمرد و از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی در یک ماهه گذشته خبر داد.

مفخمی با اشاره به انهدام دو باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته، تصریح کرد: 170 متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

وی از کشف 54 دستگاه کولرگازی، 270 دستگاه ادوات کشاورزی، چهار دستگاه موتورسیکلت خارجی در این استان خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این طرح‌ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالاهای سلامت محور، 103 هزار نخ سیگار خارجی، 6 هزار و 88 قلم انواع دارو از قاچاقچیان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، کشف 17 هزار و 187 دام ماهی فلسدار و غضروفی، دو هزار و137 عدد شی تاریخی و 30 هزار شاخه چلم و 71 تن چوب جنگلی قاچاق را از دیگر موفقیت‌های این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

مفخمی با بیان اینکه پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی است، گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار