مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: سال گذشته تعداد، ۸۸ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۱۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 24 May 2018

به گزارش تابناک : «علی عباسی»  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته تعداد، ۸۸ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش‌یافته است و از کل فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سال گذشته ۴۹ مرد  و ۳۹ زن و ۵۹ متأهل و مابقی مجرد هستند.

وی افزود: بر اساس این آمار بیشترین آمار فوتی در دی‌ماه با ۱۱ مورد و کمترین در فروردین‌ماه باچهار مورد ثبت شده است و سنین ۲۱ تا ۳۰ با ۳۲ نفر بیشترین و سنین ۱۶ تا ۲۰ با دو نفر کمترین فوتی را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: شهرستان‌های ساری با ۲۱ ، بابل با ۱۳ و آمل با ۱۱ نفر به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های تنکابن و سوادکوه هرکدام با یک مورد کمترین شهرهایی هستند که فوت با قرص برنج در آن به ثبت رسید.

قرص برنج یا همان فسفید آلومینیوم از سمی‌ترین آفات شیمیایی است که علی‌رغم ممنوعیت واردات، خریدوفروش، توسط کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می‌شود، علائم استفاده از قرص برنج که هیچ پادزهر مشخصی هم ندارد بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نمایان می‌شود و ممکن است شش ساعت پس از مصرف آن، مرگ اتفاق بیافتد.

 

 

 

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار