استاندارمازندران گفت: پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال روستایی در این استان کند پیش می رود و رضایت بخش نیست.کندی اجرای طرح های اشتغال روستایی در این خطه شمال کشور باعث شده تا اعتبار سال 96 نیز به درستی جذب نشود.
کد خبر: ۶۱۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 24 May 2018

به گزارش تابناک مازندران : محمد اسلامی روز پنجشنبه در نشست شورای اشتغال مازندران افزود : کندی اجرای طرح های اشتغال روستایی در این خطه شمال کشور باعث شده تا اعتبار سال 96 نیز به درستی جذب نشود.
وی میزان اعتبار مصوب طرح های اشتغال روستایی مازندران را برای سال گذشته در مرحله اول یک هزار و 650 میلیارد ریال اعلام کرده است.
رئیس شورای اشتغال مازندران گفت که تاکنون حدود 900 طرح در کمیته فنی اشتغال روستایی مصوب و حدود 662 طرح نیز به بانک ها برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است.
اسلامی میزان تسهیلات مورد نیاز برای 662 طرح اشتغال روستایی معرفی به بانک ها را حدود یک هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت که تاکنون بانک ها صرفا به 27 طرح اشتغال روستایی معرفی از سوی کمیته فنی اشتغال ، تسهیلات به میزان حدود 29 میلیارد ریال پرداخت کردند.
وی میزان اشتغالی که از طرح اشتغال روستایی برای مازندران براساس تسهیلات سال 96 پیش بینی شد را افزون بر یک هزار و 600 نفر اعلام کرد که با تسهیلات پرداختی تاکنون برای حدود 67 نفر این اشتغال محقق شد.
رئیس شورای اشتغال مازندران مراجعه نکردن متقاضیان برای دریافت تسهیلات و نداشتن پشتوانه مشاوره ای طرح های ارسالی را علت اصلی کندی در پرداخت ها دانست.
اسلامی برخی سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات را دلیل دیگری بر کندی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی در مازندران برشمرد.
وی اضافه کرد : برای پرداخت تسهیلات روستایی از سوی بانک فرصت دو ماهه پیش بینی شد و بانک ها موظف شدند تا در زمان مقرر تسهیلات مورد نیاز را به طرح های دارای پشتوانه کارشناسی پرداخت کنند.
استاندارمازندران راهکار تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را بهره گیری از توان مشاوران در تهیه طرح از سوی متقاضیان اعلام کرد.
اسلامی از پرداخت تسهیلات هفت هزار و 500 میلیارد ریالی اشتغال فراگیر این استان در سال جاری نیز ابراز نارضایتی کرد و بار دیگر نبود متقاضی برای این طرح ها را عامل اصلی دانست.
طبق گزارش دبیر شورای اشتغال مازندران تاکنون از این میزان تسهیلات مصوب برای این خطه شمال کشور هیچ پرداختی از سوی بانک ها انجام نشده است.
** رد نرخ بیکاری از سوی استاندارمازندران
استاندارمازندران نرخ بیکاری 10درصدی این استان برای سال 96 که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده را متناسب با واقعیت موجود اشتغال در مازندران ندانست.
اسلامی گفت که نرخ بیکاری که از سوی مرکز آمار ایران برای مازندران اعلام شده، گرچه از لحاظ قانونی و چارچوب استاندارد جهانی صحیح است، ولی با جامعه آماری بیکار مطابقت ندارد.
وی نرخ بیکاری مازندران را با مریضی تشبیه کرد که عوارض ناخوشی در آن نمایان و قابل لمس است، ولی پزشک این فرد را با بررسی پزشکی فرد سالم معرفی می کند.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت: اگرچه از لحاظ پزشک این فرد بیمار محسوب نمی شود، ولی ناخوشی بر چهره آن از جمله تب وجود دارد و از سوی فرد غیر پزشک نیز قابل مشاهده است.
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری 12 ماهه مازندران را در سال 96 حدود 10 درصد اعلام کرد و طبق این آمار نرخ بیکاری این استان در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 1.6 درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار