مراسم بزرگداشت درگذشت محمدرضا علیزاده ، عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در ساری برگزار شد .
کد خبر: ۶۱۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 24 May 2018

به گزارش تابناک مازندران : این مراسم صبح امروز با میزبانی آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان ، محمد اسلامی استاندار مازندران و آیت الله نظری خادم الشریعه در مسجد جامع ساری برگزار شد .
محمدرضا علیزاده در سال 1330 در سوادکوه متولد شد . وی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق بود ، با سابقه‌ترین عضو حقوقدان شورای نگهبان محسوب می شد.
همچنین مرحوم علیزاده به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان در پنج دوره و قائم مقام دبیر در دوره اخیر (دوره ششم) بود.
علاوه بر این وی سابقه تصدی معاونت رئیس قوه قضائیه ،ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت بازرسی کل کشور را نیز در کارنامه خود داشت.
مرحود علیزاده در تاریخ 27 اردیبهشت 97 در سن 67 سالگی دیده از جهان گشود .
شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش‌از ابلاغ، به تأیید این شورا برسد تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشد.
همچنین تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطهٔ وظایف این شورا جای دارد.
این شورا از دوازده عضو تشکیل شده‌است که 6عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم رهبر عزل و نصب می‌شوند و 6 عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رئیس قوه قضاییه و رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.
دبیر شورای نگهبان بالاترین مقام رسمی این شورا است که در حال حاضر احمد جنتی این پست را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار