استاندار پیشین دکتر فلاح ایجاد منطقه ازاد تجاری -فناوری را در بابلسر از دولت روحانی درخواست نمود که با دخالت برخی مسیولین غیرمتخصص و با تنها بر اساس تعلقات منطقه ای تحقق این امر به تاخیر افتاد.
کد خبر: ۶۱۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 24 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استان موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فریدونکنار و منطقه ویژه گردشگری نور مصوب شد.

این در حالی است که از یک سو بر اساس نظر کارشناسان و ‌مشاوران بهترین نقطه در استان برای ایجاد منطقه آزاد بخش مرکزی به محوریت بابلسر است.

بر اساس همین کار کارشناسی، استاندار پیشین جناب اقای دکتر فلاح ایجاد منطقه ازاد تجاری -فناوری را در بابلسر از دولت روحانی درخواست نمود که با دخالت برخی مسیولین غیرمتخصص و با تنها بر اساس تعلقات منطقه ای تحقق این امر به تاخیر افتاد. انچه بیشتر جالب است موافقت شورای برنامه ریزی استان با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بخشی از جغرافیای مرکزی مازندران در فریدونکنار و نیز منطقه ویژه گردشگری در نور است.

بی شک اقرار به این ظرفیت در بخش مرکزی استان توسط شورای برنامه ریزی استان و با تجمیع ظرفیت های بابلسر و شهرهای پشتیبان همچون بابل، آمل و نور و ... ضرورت ایجاد منطقه آزاد در بابلسر به عنوان منطقه ازاد مرکزی استان مازندران توجیه می کند. البته با عنایت به کارکارشناسی انجام شده، بابلسر بالاترین رتبه را در بین مناطق کاندید برای ایجاد منطقه آزاد در استان دارد که بیشترین سطح بهره مندی مردم استان را شامل می شود.ن


استاندار دانشمند استان، مکان یابی منطقه ازاد در استان باید بر اساس کار کارشناسی تعیین شود.


مردم استان به شدت به تصمیمات غیرکارشناسی نمایندگان دولت تدبیر و امید حساس هستند.


هر تصمیم نادرست می تواند وحدت مردم استان را در حمایت از دولت روحانی خدشه دار نماید.


انتخاب نور به عنوان منطقه ویژه توریستی در شرایطی که بابلسر به تنهایی رتبه اول جذب گردشگر نوروزی را داراست جای بسی تامل دارد!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
داود
|
United States
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
متاسفانه در استان مازندران لابی گری ودخالت افراد مو‌جب این همه ناهنجاری ها و بیکاری شده در صورتیکه‌استان می تواند به تنهایی در تمام زمینه های اقتصادی کشاورزی وگردشگری بی بدیل باشد
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
فقط بابلسر برای منطقه ازادی از جوانب مختلف مناسبه
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
به نظر من استاندار مازندران از لابی بازی نمایندگان استان بی خبره، و گرنه انتخاب منطقه ویژه در فریدونکنار و نور رو می تونست به راحتی با منطقه مرکزی مازندران تصویب کنه. اینطوری کل استان از موهبت منطقه آزاد برخوردار می شد.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
امیدواریم مازندران با این همه پتانسیل مثال زدنی، به این مهم دست پیدا کند . #منطقه#آزاد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
استاندار محترم مازندران. شما که خودتان تحصیل کرده قبل از .. هستید. به خوبی می دانید چنین تصمیم بزرگی باید بر اساس کار کارشناسی باشد. به نظرم این کار باید به دانشگاه مادر استان سپرده شود. خروجی اش هرچه باشد همه تمکین کنند. اگر هم لازمه از چند دانشگاه بزگ استان هم نمایندگانی در تیم کارشناسی باشند که منافع کل استان مد نظر قرار گیرد. ئگرنه بی شک هر نماینده برای رای منطقه خود فشار می اورد که انجا منطقه ازاد شود. تا آنجا که در خاطر دارم کار کارشناسی منطقه مرکزی مازندران در بابلسر را منطقه ازاد خوب برای استان معرفی کرد. پس این تصمیمات عجیب و غریب چیه تو شورای برنامه ریزی استان.
مهدی
|
Canada
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
اگر مسئولین توجه کنند خوب میشه کشور. اگر توجه کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار