رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو اداره دامپزشکی این شهرستان اقدام به ضد عفونی، سمپاشی بدن و جایگاه دام کرد.
کد خبر: ۶۰۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 22 May 2018

به گزارش تابناک : دکتر مهدی اسلامی افزود: با هدف اجرای سیاست های اداره کل دامپزشکی مازندران و بر اساس دستورالعمل های موجود با توجه به شروع فعالیت کنه ها که عامل انتقال بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند، کارشناسان اداره مبارزه با بیماریهای دامی شهرستان نوشهر اقدام به سمپاشی بدن و اماکن نگهداری دام در 146 واحد دامی (62 هزار و 610 مترمربع) روستاهای تحت پوشش کردند. 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر کنه ها را عامل اصلی انتقال این بیماری ویروسی معرفی کرد و گفت: 3 هزار و 165 دام سنگین و 6 هزار و 906 راس دام سبک نیز در برابر این انگل خارجی ایمن شدند. 
اسلامی با اشاره به اینکه دامداران کنه های روی بدن دام را با دست له نکنند، تاکید کرد: برای حفظ سلامتی خود و خانواده و جلوگیری از بروز و انتشار این بیماری، گوشت دام ذبح شده را فوری مصرف نکرده و لاشه را حداقل به مدت 24 ساعت و اندورنه های خوراکی مانند جگر را به مدت 48 ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان، دامداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تحت پوشش و انجام سمپاشی در کشتارگاه دام این شهرستان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی این شهرستان برشمرد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار