معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت که برای نخستین بار سه دانش آموز استان منتخب تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی برای حضور در رقابت های مسابقات المپیاد جهانی در کشور رومانی شدند .
کد خبر: ۶۰۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 22 May 2018

به گزارش تابناک : اسفندیار نظری روز سه شنبه اسامی این دانش آموزان را محمد شریفی کیاسری از شهرستان ساری ، ابوالفضل شیرمحله ای از بابل و احمد رمضان پور از آمل اعلام کرد.
وی با بیان اینکه تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی 6 نفره است ، افزود : سه دانش آموز منتخب مازندرانی برگزیدگان المپیاد کشوری سال 95 هستند . 
معاون آموزش متوسطه استان مازندران با اشاره به اینکه کسب مقام در مسابقات المپیاد جهانی ریاضی به صورت گروهی است ، ادامه داد : چنانچه این تیم بتواند مقام نخست تا سوم را کسب کند در هر دانشگاه کشور که علاقه داشته باشند ثبت نام می شوند .
** افزایش 25 درصدی حضور دانش آموزان در المپیاد ریاضی کشور 
معاون متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی 96-97 تعداد 10 هزار و 258نفر ثبت نام و در آزمون مرحله اول شرکت کردند ، گفت : امسال نسبت به مدت مشابه سال تحصیلی قبل 25 درصد افزایش داشته ایم.
نظری تصریح کرد : المپیاد ریاضی فقط در سطح متوسطه دوم برگزار می شود و دانش اموزان باید در 2 مرحله با یکدیگر رقابت کنند . 
وی افزود : دانش آموزان پس از موفقیت در مرحله نخست به مرحله دوم و پس از انتخاب در این مرحله به دانشگاه دانش پژوهان کشور راه می یابند .
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت : از میان تمامی شرکت کنندگان از سراسر کشور 12 دانش اموز منتخب به باشگاه دانش پژوهان راه می یابند که ازاین تعداد 6 نفر برای مسابقات جهانی برگزیده می شود . 
نظری اعلام کرد : 493 دانش اموز منتخب پس از آزمون مرحله اول که اسفند ماه گذشته برگزار شد به مرحله دوم راه یافتند که اکنون منتظر اعلام نتایج مرحله دوم هستند . 
استان مازندران دارای 530 هزار دانش آموز در تمامی مقاطع از پیش دبستانی تا متوسطه دوم است که از این تعداد بیش از 100 هزار دانش اموز در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل هستند . 
همچنین درامسال 42 هزار دانش آموز مازندرانی در کنکور سراسری رقابت می کنند که از این تعداد 21 هزار دانش آموز در رشته تجربی و فقط هفت هزار نفر از رشته ریاضی هستند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار