فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران از انهدام 44 باند قاچاق اشیای تاریخی در استان خبر داد و گفت: این اشیا در مدت 8 ماه گذشته با تیزبینی و ورود به‌موقع مأموران یگان حفاظت در محل خرید و فروش و وقوع جرم، به‌دست آمده است.
کد خبر: ۶۰۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 20 May 2018

به گزارش تابناک : ناصر علی‌نژاد در حاشیه افتتاح نمایشگاه کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران که در موزه کلبادی ساری برگزار شد، اظهار کرد: این کشفیات مربوط به هشت ماه اخیر و شامل 2 هزار و 400 قطعه شیء تاریخی به همراه ادوات و تجهیزات حفاری است.

وی با بیان اینکه تمامی کشفیات در محل خرید و فروش و وقوع جرم در محدوده مازندران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در بین آثار قیمتی، اشیایی از استان گلستان نیز به‌چشم می‌خورد، عاملان خرید و فروش این اشیاء با تیزبینی و ورود به‌موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در هشت ماه گذشته 42 هزار بازدید از آثار ثبتی و حفاظتی مربوط به حوزه استحفاظی استان انجام شده است که منجر به انهدام 44 باند قاچاق اشیاء و دستگیری 187 متخلف شده است.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: کارکنان یگان حفاظت در تمامی شهرستان‌های مازندران حضور دارند و این استان به‌واسطه قدمتی که دارد، تاکنون 2 هزار و 300 اثر حفاظتی و 750 اثر ثبتی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: با مشارکت مردمی در حفظ و حراست از آثار تاریخی، ورود انجمن‌ها و دوستداران میراث و پایگاه‌های مقاومت بسیج و مسؤولان محلی شامل دهیاران و شوراهای محلات، اطلاع‌رسانی به‌موقع صورت پذیرفت و مانع از سودجویی افراد مترصد فرصت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران از مردم و آنهایی که دغدغه میراث کهن ایران‌زمین را دارند طلب یاری کرد و در گفت‌وگو با فارس گفت: از شهروندان می‌خواهیم تا هرگونه جرائم و حفاری‌های غیرمجاز، تخریب آثار باستانی و میراثی در مازندران را از طریق تماس با شماره‌ 33391007 در هر ساعت از شبانه‌روز به یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اطلاع دهند.

علی‌نژاد در پایان از مسؤولان دستگاه‌های قضایی و قضات استان به‌دلیل حمایت‌های همه‌جانبه از یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران قدردانی و اظهار کرد: به‌طور قطع همکاری‌های تنگاتنگ کارکنان انتظامی و قضایی مازندران کمک‌کار مجموعه یگان حفاظت استان است و تلاش‌های بی‌وقفه آنها را ارج می‌نهیم.

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار