معاون استاندار ساراتوف فدراسیون روسیه با اشاره به نگاه ویژه روسیه برای توسعه روابط همه جانبه با ایران، خواستار رشد مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی و گردشگری با مازندران شد.
کد خبر: ۶۰۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 17 May 2018

به گزارش تابناک : الکسی سترلنیکوف، معاون استاندار ساراتوف فدراسیون روسیه در نشست با فعالان اقتصادی مازندران شناخت بهتر و بیشتر بازرگانان و مسئولان تجاری دو استان را یکی از اهداف سفر به مازندران برشمرد و افزود: باید با در نظر گرفتن تمامی مسائل تدابیر لازم را برای رفع موانع در توسعه همه جانبه اتخاذ کنیم.
سترلنیکوف درباره توانمندی های استان ساراتف گفت: ساراتف در زمینه تولید غلات، روغن گیاهی و ماشین آلات سنگین فعال است و می تواند با فراهم شدن بسترها در این بخش مبادلات بالایی را با مازندران داشته باشد.
او خاطر نشان کرد: استان ساراتف چهارمین استان تولید کننده غلات، ذرت و سویا در روسیه است که امروز نیز در زمینه صادرات روغن آفتابگردان به ایران فعالیت داریم.
سترلنیکوف طراحی و ساخت واگن قطار، صنعت متالوژی، ساخت وسایل خانگی همچون دستگاههای برق و گرمایشی و پتروشیمی را از دیگر بخش های فعال در این استان بر شمرد.
حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در این نشست خبر داد: به زودی تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی میان استان های ساراتف روسیه و مازندران امضا می شود. این تفاهم نامه درپی یادداشت و انعقاد قراردادهایی برای همکاری در حوزه اقتصادی در جریان سفرهای طرفین روسی و مازنی به این استان ها داشتند ظرف دو ماه آینده امضا می شود.
او یکی از اهداف حضور دو هیات روسی در این استان را فعال سازی دیپلماسی میان روسیه و مازندران عنوان کرد و افزود: استان های ساراتف و ولگا گراد روسیه از لحاظ تجاری ، فرهنگی ، علمی و گردشگری شرائط خوبی دارند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به موقعیت اقتصادی و کشاورزی استان ساراتوف گفت : استان ساراتف روسیه به علت واقع شدن در کنار رودخانه ولگا می تواند دریای خزر را به دریای سیاه پیوند دهد و چنین موقعیتی از لحاظ اقتصادی باعث تعمیق روابط بیشتر میان روسیه و مازندران می شود.
خیریانپور تولید شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی مانند مرکبات ، برنج ، گل و گیاه زینتی ، دارویی ، ‌لبنیات ، گوشت مرغ ، ماهی ونیز جاذبه های طبیعی و گردشگری نظیر جنگل ، دریا و نیز آثار تاریخی و فرهنگی را از دیگر توانمندی های مازندران برشمرد.
او ابراز امیدواری کرد که با برخورداری مازندران از زیرساخت هایی مانند سه بندر تجاری ، راه آهن و سه فرودگاه شاهد گسترش مبادلات تجاری و نیز همکارهای در حوزه گردشگری بین استان های ساراتف روسیه و مازندران باشیم .
عبداله مهاجر دارابی ، رئیس اتاق مازندران با اشاره به روابط سیاسی و اقتصادی دیرینه میان ایران و روسیه اظهار کرد: نکته ای که دراین نشست باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد بررسی مشکلات پیش پای فعالان اقتصادی و برنامه ریزی برای حل آن است. مسأله دیگر آنکه استان ساراتف روسیه نیز به دلیل همسایگی نیز با مازندران می تواند بخشی از کالاهای مورد نیاز این استان مانند غلات و دانه های روغنی را تامین کند.
مهاجر مطرح کرد: استان مازندران توان صادرات انواع محصولات کشاورزی به ارزش حدود 500 میلیون دلار در سال به روسیه را دارد و امیدوارم با رفع برخی از مشکلات پیش روی بویژه در حوزه گمرکی، شاهد چنین اتفاقی در مازندران شاهد باشیم.
او در پایان از آمادگی فعالان بخش خصوصی برای برگزاری نمایشگاه در استان ساراتف روسیه خبر داد.

 

 

منبع : فصل اقتصاد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار