معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه بالغ‌بر ۷.۵ میلیون دانش‌آموز ابتدایی در مدارس کشور در حال تحصیل هستند، گفت: گرفتن آزمون برای جذب دانش‌آموز به مقاطع ابتدایی ممنوع است.
کد خبر: ۶۰۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 16 May 2018
 

به گزارش تابناک : رضوان حکیم زاده شامگاه سه‌شنبه در چهارمین همایش معماران تعلیم و تربیت به میزبانی سالن آموزش‌وپرورش سمنان بابیان اینکه بالغ‌بر ۷.۵ میلیون دانش‌آموز ابتدایی در مدارس کشور در حال تحصیل هستند، ابراز داشت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش گرفتن آزمون برای جذب دانش آموزان ممنوع است و خانواده‌ها باید این موارد را حتما اطلاع‌رسانی کنند.

وی بابیان اینکه هیچ مدرسه‌ای نباید برای ورود دانش آموزان ابتدایی به مدرسه آزمون برگزار کند، افزود: این امر اثر مطلوبی برای دانش آموزان نخواهد داشت از این‌رو با این موارد برخورد می‌شود و اساسا این روش پاسخگوی صحیح به رفع نیازهای آموزشی نیست.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه نمره و آزمون‌های سخت برای ورود به مدارس ابتدایی نمی‌تواند کمکی به رشد دانش آموزان کند، ابراز داشت: گرفتن آزمون برای جذب دانش آموزان انگیزه آن‌ها را از ورود به مدرسه کاهش می‌دهد لذا در تلاش برای ارتقا اشتیاق دانش آموزان برای تحصیل هستیم.

 حکیم زاده بابیان اینکه طرح شهاب در دوره متوسطه اول نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح تا پیش از این برای توجه استعدادهای دانش آموزان از پایه چهارم اجرا می‌شد که بنا بر اهمیت این موضوع در دروه متوسطه اول نیز انجام می‌شود، هم‌اکنون طرح ملی شهاب با پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان در مدارس ابتدایی کشور در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان تعطیلی مدارس منوط به اتمام برنامه‌های درسی دانش آموزان است که با توجه به این شرایط تصمیم‌گیرنده در این خصوص مدیران مدارس هستند.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار