سرپرست شیلات مازندران گفت: حفظ و حراست از ذخایر آبزیان دریا یکی از ۵ مأموریت اصلی شیلات مازندران و نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان است.
کد خبر: ۶۰۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 13 May 2018

به گزارش تابناک : محمدزاده در دومین نشست مشترک با فرماندهان پایگاههای یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران در بابلسر افزود: در همین زمینه تلاشهای خوبی از سوی یگان صورت می گیرد که زمینه را برای امنیت صیادان تعاونی های صیادی فراهم  می کند و بالطبع توسعه پایدار صید و صیادی را در دریا به همراه خواهد داشت.

وی نقش یگان را در حفظ امنیت صید و صیادی و همچنین سرمایه گذاری های شیلاتی از جمله طرح پرورش ماهی در قفس بسیارمهم و سازنده دانست و افزود: یگان حفاظت منابع باید از طریق تعاملات بیشتر با نهادهای مختلف قضایی و امنیتی اعم از دریابانی و نیروی انتظامی عملیات خود در مبارزه با صیدهای غیرمجاز را درسال جاری توسعه دهد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان مازندران هم  ، انضباط کاری در تمامی مأموریتها ، ارتقای تعاملات با نهادهای امنیتی و قضایی و کاهش نقاط ضعف و آلوده و انجام گشت های هدفمند و تلفیقی را از جمله مأموریتها و اهداف یگان در سال جاری برشمرد.

سرهنگ عباس پورعلی تصریح کرد: کشف ۸۰۰ گرم خاویار و ۳۹۰ کیلوگرم ماهی خاویاری، توقیف ۱۴۴ فروند شناورهای صیادی غیرمجاز و دستگیری ۲۴۱ نفر متهم و معرفی آنان به مراجع قضایی خلاصه اقدامات و عملکرد یگان در سال ۹۶می باشد که علیرغم کمبود امکانات و نیرو ، یگان درجلوگیری از صید غیرمجاز عملکرد خوبی داشته است.

وی همچنین از کشف و رهاسازی ۲۳۸۱ قطعه ماهی خاویاری نارس که توسط صیادان غیرمجاز در دریا صید شده بود به دریا خبر داد وگفت: در سال جاری در راستای امنیت برای بهره برداران شیلاتی در دریا طرح مبارزه با صیادان غیرمجاز، قاچاق ماهیان خاویاری و محصولات شیلاتی در تمامی سطوح دریایی ، بازار و نیز مبادی ورودی و خروجی استان تشدید خواهد شد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار