رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید 15 هزار تن توت‌فرنگی در استان، گفت: مازندران رتبه دوم سطح زیرکشت توت فرنگی را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۰۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 13 May 2018

به گزارش تابناک : دلاور حیدرپور بعد از ظهر امروز در دومین جشنواره توت فرنگی در بهنمیر اظهار کرد: سطح زیرکشت توت فرنگی در مازندران یک هزار و 500 هکتار با تولید 15 هزار تن توت‌فرنگی است که این میزان، مازندران را در  رتبه دوم کشور قرار داده است.

وی افزود: یک‌سوم سطح زیرکشت توت فرنگی استان در بهنمیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشت توت فرنگی علاوه بر اشتغال‌زایی بالا، دارای درآمد مطلوبی هم نسبت به زراعت‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: دولت در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، حمایت‌های خوبی به کشاورزان می‌کند که برای اجرای این طرح‌ها، 85 درصد کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد که برای قطعات کوچک نیز این طرح در قالب طرح‌های تجمیعی اجرا می‌شود.

حیدرپور گفت: با توجه به اینکه در این منطقه شرایط مناسب و مستعدی برای کشت توت فرنگی وجود دارد، باید سعی شود از نظر فنی زمان کاشت و بهره برداری را بیشتر کرد تا از این فرصت حداکثر بهره برداری انجام شود.

لزوم حمایت مسئولان از کشت توت فرنگی در بهنمیر

رئیس صنف کشاورزی شهرستان بابلسر نیز در این مراسم با اشاره به معرفی تاریخچه کشت توت فرنگی در بهنمیر، بیان کرد: در این منطقه کشت توت فرنگی با ارقام دلندی، گیلاسی، دزفولی و سنندجی آغاز شد و با کشت ارقام اصلاح شده خارچی مانند دیاموند، گاویوتا، سلوا و کاماراسو ادامه پیدا کرذ.

اسرافیل کریمیان ادامه داد: اقتصادی‌ترین رقم در این منطقه "کاماروسو" شناخته شد که در حال حاضر در اکثر مزارع این شهرستان کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان بهنمیر جزو کشاورزان نوگرا هستند و به همین دلیل نیازمند حمایت مسئولان در توسعه کشت این محصول در منطقه هستند.

کریمیان متذکر شد: کشت توت فرنگی در یک هکتار تا یک میلیون هزینه دارد که کشاورزان در تأمین این هزینه نیاز به حمایت‌های مالی مثل دریافت وام‌های حمایتی در این زمینه دارند.

به گفته وی، حمایت از این کشت گامی بزرگ برای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد منطقه خواهد بود.

 
 
 
منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار