مشاور رسانه‌ای پیشین رئیس‌جمهور فعلی آمریکا مدعی شد که جان کری در پاریس با یک هیات سه نفره ایرانی دیدار کرده و درباره ترامپ نیز صحبت کرده است.
کد خبر: ۶۰۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 13 May 2018

به گزارش تابناک : «جیسون آزبورن» مشاور رسانه‌ای پیشین رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «جان کری» وزیر خارجه دولت سابق این کشور با یک هیات سه نفره ایرانی در پاریس دیدار داشته است.

آزبورن در صفحه شخصی توئیتر خود ادعا کرد یکی از دوستان او که در نزدیکی میز آنها در رستوران له‌آونیو (L’Avenue) عکسی را برای او فرستاده و می‌گوید کِری در گفت‌وگو با ایرانی‌ها از «دونالد ترامپ» انتقاد کرد.

بر اساس ادعاهای او، این هیات ایرانی، یک اکیپ پنج نفره از محافظان امنیتی همراه خود داشتند و با خودروهای دیپلماتیک از آنجا رفتند. مشخص نیست این هیات ایرانی چه کسانی بودند یا موضوع اصلی رایزنی‌های آنان چه بود.

عکس شخصی که گفته می‌شود جان کری است

آزبورن در ادامه جان کری را به خاطر دیدارهایی که در ماه‌های اخیر با مقامات و سران کشورهای خارجی از جمله ایران داشته به «عامل دولت خارجی» بودن، متهم کرد. طبق قوانین آمریکا اگر نام فردی به عنوان عامل خارجی ثبت شود، شامل قانونی به نام «لوگان» شده و به خاطر اقدام علیه امنیت ملی آمریکا، محاکمه می‌شود.

این در حالی است که ترامپ شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

 

 

منبع : فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار