نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: زمان امتحان بزرگ مسئولان کشور از جمله دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی فرا رسیده است و تمامی دستگاه ها باید از عزت و شرافت ملت ایران در برجام با قاطعیت دفاع کنند.
کد خبر: ۶۰۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 11 May 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در محل مصلی امام علی(ع) افزود: کشور در شرایط سختی است بخصوص مسئولان در گذر تاریخی بزرگی قرار دارند.
وی اظهار داشت: ملت ایران با ایثار و شهادت در مقابل زیاده خواهی آمریکا می ایستد و از این آزمون پیروز خارج می شود.
امام جمعه کرمان گفت: راهپیمایی بخشی از یکپارچگی ملت ایران را به تصویر می کشد و ایران از این گذر تاریخی بخوبی عبور خواهد کرد.
وی افزود: مطبوعات کشور و افراد اهل قلم در مقابل آمریکا و استکبار جهانی از یکپارچگی ملت مواظبت کنند. 
وی بیان کرد: در تاریخ معاصر، آمریکا نسبت به ملل اسلامی در زمان طاغوت و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 2 محور برخورد ارباب رعیتی و یا دشمنی بی حد و حصر با این کشورها را دنبال می کند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: آمریکا در زمان طاغوت برای عزل و نصب شاه بصورت ارباب و رعیتی برخورد می کرد و کسی حق استدلال در مقابل آنها را نداشت.
وی افزود: دشمنی بی حد و حصر آمریکا با ملت ها در کشورهای اطراف امروز مشاهده می شود و آمریکا در تمامی مسائل خارجی با کشور ایران تردید دارد.
وی تصریح کرد: آمریکا زمانی که دستش در زمان انقلاب از ایران کوتاه شد با ترور و تهدید، طراحی کودتا و نفوذ در کشور بخشی از کارنامه سیاه خود را به نمایش گذاشت.
امام جمعه کرمان گفت: اعتماد به آمریکایی ها در برجام اشتباه بوده است و این کشوری فاسق و فاجر با روحیه استکباری، قابل اعتماد نیست.
وی با بیان اینکه ایران به اروپا نیز بدبین است افزود: تصمیم های پشت پرده به این صورت بوده آمریکا از برجام خارج شده و کشورهای اروپایی، ایران را در برجام نگهداشته است.
وی ادامه داد: آمریکا برنامه تحریم دارد و در نهایت کشور بهره ای از برجام نمی برد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: کشورهای اروپایی اگر حقیقت می گویند تضمینی برای برجام بدهند و این کشورها باید در مقابل رئیس جمهوری آمریکا با قدرت می ایستادند و از ایران و برجام دفاع می کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ماه رمضان ماهی است که ریشه گناهان را می سوزاند و مراقبت در رفتار و گفتار در این ماه بهترین تمرین دینی است.
وی عنوان کرد: لغو امتیاز توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی است و فتوای این عالم تشیع اثرات فراوانی حتی در دربار شاه گذاشت و کمر انگلستان و بیگانان را شکست.
همچنین در حاشیه این آیین در محکومیت و پاسخ به اقدام اخیر آمریکا برای خروج از برجام کمپین هایی توسط جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش و بسیج برپا شده بود.
در ادامه نمازگزاران کرمانی همصدا با دیگر شهرهای استان در محکومیت برخورد قلدرمآبانه امریکا در خروج از برجام به عنوان یک پیمان بین المللی با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار