رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه مازندران در حوزه محصولات لبنی موفق است گفت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه پالایشگاه شیر مازندران صورت گرفت.
کد خبر: ۶۰۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 10 May 2018
به گزارش تابناک : محمد محمدپور عمراندر جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران اظهار داشت: طبق تفاهم نامه، دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  بابت پالایشگاه شیر شد که با ساخت آن از واردات یک میلیارد دلار فرآورده بی نیاز می‌شویم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست گفت: مازندران ظرفیت فراوانی در تولید دارد که با مدیریت درست می‌توانیم به توسعه اقتصادی برسیم که البته نیاز به حرکت جدی دارد.

عبدالله مهاجر افزود: ما می‌توانیم صادرات بیش از پیش داشته باشیم به شرط آنکه موانع را برداریم  و تجارت و صادرات را با کشورهای روسیه، قزاقستان  و ازبکستان آغاز کردیم.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی ظرفیت کامل را جهت اجرای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت را دارد. باید کالایی تولید شود که نیاز جامعه باشد که تولید این امر می‌تواند در مدیریت هزینه کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کساورزی مازندران گفت: ۲۰۰ واحد سورتینگ داریم که ۱۴۰ مجوز بهره برداری داریم که تلاش کردیم طبق  تکنولوژی روز صنایع تبدیلی مرکبات هر ۱۸کیلو گرم یک کیلو کنسانتره می‌دهد را مدیریت کنیم.

حیدرپور افزود: غرب استان که  صنایع تبدیلی نداشت، تولید مرکبات متوقف شد اما با تکنولوژی جدید این مشکل رفع شد که اگر هر واحد سورتینگ این دستگاه را داشته باشد از ضایعات خودداری می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار