رئیس اتاق بازرگانی مازندران
برای امسال ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان پیش بینی شده است ولی هدفگذاری در برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار است.
کد خبر: ۶۰۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 09 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، عبدالله مهاجر  گفت: پیش بینی می شود امسال ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شود که این میزان تا یک میلیارد دلار قابل افزایش است.


 رئیس اتاق بازرگانی مازندران شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، میزان صادرات را در سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برای امسال ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان پیش بینی شده است ولی هدفگذاری در برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار است.

مهاجر درباره میزان صادرات استان گفت: مازندران ظرفیت بسیار فراوانی دارد و با برنامه ریزی درست می توان به هدف صادراتی استان دست یافت.

وی افزود: ما نیازمند عوامل محرک هستیم تا به اهداف صادرات استان دست یابیم و امسال پیش بینی می شود ۴۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادرات داشته باشیم و با رفع موانع می توانیم آن را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، قزاقستان، ازبکستان و روسیه را از اهداف جدی بازارهای صادراتی برشمرد و گفت: ۲۰ درصد قیمت تمام شده را می توان مدیریت کرد و این امر به رقابت صادراتی کمک می کند.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه حمل و نقل صادراتی یادآور شد: رفع مشکلات فراروی نیازمند جدیت بین مسئولان است و بخش خصوصی با همه ظرفیت آمادگی دارد در کنار بخش دولتی فعالیت کند.

مهاجر به صادرات مرکبات استان اشاره کرد و گفت: اگر محور برمبنای صادرات است نگاه حمایت از مصرف کننده را باید لحاظ و کالایی صادر کنیم که مصرف کننده نیاز دارد و به ذائقه مصرف کننده توجه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: میزان تولید مرکبات استان ۳۰ تا ۴۰ تن در هر هکتار است درحالی که در کشورهای اروپایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در هکتار است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار