وزیرامورخارجه پیشین آمریکا تاکید کرد : خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ضربه‌ای به اعتبار و امنیت آمریکا است.
کد خبر: ۶۰۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 09 May 2018

به گزارش تابناک : هیلاری کلینتون، وزیرامورخارجه پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پس ازآنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کشورش خروج خود را از توافق هسته‌ای اعلام کرد با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود این اقدام را یک اشتباه بزرگ خواند.
کلینتون تصریح کرد: خروج از توافق هسته‌ای اشتباهی بزرگ است. این اقدام آمریکا را ناامن‌تر و غیرقابل اعتمادتر می کند. ایران اکنون خطرناکتر شده است. برنامه دیگر شما چیست؟ هر آن کس که فکر می کند بمباران پاسخ خواهد بود، به طرز تاسف برانگیزی اطلاعات غلط دریافت کرده است.
وی همچنین گفت که تصمیم ترامپ یک ضربه جدی به اعتبار آمریکا است و آغاز مذاکرات برای تحریم‌های جدید علیه ایران به مراتب سخت‌تر شده است.
وزیرامورخارجه پیشین آمریکا همچنین نوشت: من به مذاکرات برای اعمال این تحریم‌های بین‌المللی سخت علیه ایران کمک کردم. اما انجام آن برای یکبار دیگر در شرایطی که اعتبار ما ضربه خورده است، به مراتب سخت‌تر خواهد بود.
کلینتون هشدار داد: همچنین برای آمریکا رسیدگی به دیگر تهدیدات سخت‌تر خواهد بود چرا که کاخ سفید دیگر هیچ ابزار اعمال فشاری ندارد و ایران آزاد است که هر کاری می خواهد انجام دهد.
باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز به تصمیم ترامپ واکنش نشان داد و گفت که خروج از توافق هسته‌ای به این معنی است که آمریکا به نزدیک ترین متحدان خود پشت کرده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در یک دموکراسی همواره تفاوت‌هایی در سیاست‌ها و اولویت‌های یک دولت با دولت بعدی وجود دارد. اما بی‌احترامی به توافقی که کشور ما عضوی از آن است اعبتار آمریکا را به خطر می اندازد و ما را در مقابل قدرتهای بزرگ جهان قرار می دهد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار