رئیس اداره هواشناسی کشاورزی با اشاره به تداوم بارش‌های بالاتر از حد نرمال طی روزهای آینده به عشایر کشور نسبت به تردد در ارتفاعات به دلیل بارش شدید و تگرگ هشدار داد.
کد خبر: ۶۰۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 09 May 2018

به گزارش تابناک : مسعود حقیقت در مورد شرایط بارشی کشور طی روزهای آینده اظهار کرد: از روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) سامانه جدیدی وارد کشور شد که بارش‌های خوبی را برای مناطق مختلف کشور به همراه داشت. انتظار می‌رود تا دوشنبه هفته آینده (۲۴ اردیبهشت ماه) وضعیت بارشی در بیشتر مناطق نرمال و در برخی مناطق به ویژه نیمه غربی بالاتر از حد نرمال باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود هفته بعد به لحاظ اقلیمی در نیمه غربی، شمال غرب و شمال کشور بارش‌ها بالاتر از حد نرمال باشد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: به لحاظ دمایی طی هفته جاری وهفته آینده روند متعادلی خواهیم داشت و دما در بیشتر مناطق در حد اعتدال خواهد بود.

حقیقت با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در مورد وقوع گرد و خاک در برخی مناطق کشور گفت: به دلیل وقوع باد شدید در عراق احتمال خیزش گرد و خاک با منشأ داخلی در برخی مناطق کشور از جمله خوزستان وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به توصیه‌هایی برای کشاورزان اظهار کرد: گلخانه‌داران غرب و شمال غرب کشور حتما در روزهای آتی نسبت به بازبینی گلخانه‌های خود اقدام کنند همچنین زنبورداران مناطق مختلف کشور به‌ویژه اردبیل نسبت به وزش باد، رعد و برق و بارش باران حساس باشند و از کندوها مراقبت کافی را انجام دهند.

وی در پایان گفت: باغداران و زراعت‌کاران غرب، شمال غرب و مرکز کشور از هر نوع محلول‌پاشی و سم‌پاشی در روزهای آینده به دلیل احتمال وقوع باد و بارش باران خودداری کنند همچنین عشایر نسبت به تردد در ارتفاعات هشیار باشند و تا حد امکان از عبور از ارتفاعات خودداری کنند چون پیش بینی بارش شدید، رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ در البرز و زاگرس وجود دارد.



منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار