در سالروز 16 اردیبهشت ۱۳۸۰ و حادثه دلخراش فرو ریختن سقف ورزشگاه متقی ساری در بازی پرسپولیس و شموشک، برای درگذشتگان طلب آمرزش می‌کنیم .
کد خبر: ۶۰۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳ 09 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، 17 سال پیش در 16 اردیبهشت 1380، تیم‌های پرسپولیس و شموشک در ورزشگاه متقی ساری با قضاوت حسین عرب براقی به دیدار هم رفتند که به دلیل ازدحام بیش از حد تماشاگران، شماری از آن‌ها برای تماشای بازی به بالای سقف سکوها رفتند که با افزایش تعدادشان دقیقاً در هنگام آغاز نیمه دوم سقف ورزشگاه فرو ریخت .

روز يكشنبه 80/2/16 ساعت 16/55 عصر در حاليكه نيمه اول بازي تيم‌هاي پرسپوليس شموشك - نوشهر كه در ورزشگاه شهيد متقي جريان داشت به پايان رسيده بود به دليل ازدحام بيش از حد تماشاگران و سهل انگاري مسوولان برگزاري در زمينه رعايت نظم و ساماندهي لازم در مورد استقرار تماشاگران ناگهان ابتدا سقف ورزشگاه كه جنس آن از ايرانيت بوده و با اين وجود هزاران نفر روي آن نشسته بودند فرو ريخت و سپس با فروريختن آوار جايگاههاي زيرين هم كه از استحكام كافي برخوردار نبود فروريخته شد و هزاران تن از تماشاچيان در زير آوار ماندند.  همتي يكي از شاهدان اين حادثه در گفت و گوئي تصريح كرد :

اين حادثه به قدري سريع اتفاق افتاد كه تمام تماشاچيان در يك لحظه به زمين بازي هجوم آوردند و متاسفانه امكانات بهداشتي، كمك‌هاي اوليه به حدي ضعيف بود كه كفاف رسيدگي به مصدومين را نمي‌داد. وي افزود: مسوولين امر تا لحظه تنظيم خبر اسامي بيشتر از 100 تن از تماشاگران ديدار مذكور را كه در بيمارستان بستري شده‌اند اعلام كرده‌اند اما تعداد مجروحين حادثه بيش از اين است. اين گزارش حاكيست:

مسوولين تا به حال از دادن اطلاعات كافي در اين زمينه خودداري كرده‌اند و تنها به اين جمله اكتفا كرده‌اند كه حال يكي از مصدومين حادثه بسيار وخيم مي‌باشد. حسين جميل پور يكي ديگر از شاهدان عيني حادثه مذكور  گفت:

چطور مسوول ورزشگاه در مصاحبه با شبكه خبر استان مازندران اعلام نموده كه اضافه ظرفيت ورزشگاه كمتر از 10 هزار نفر بوده در حاليكه جمعيت ورزشگاه پانزده هزار نفري بيش از سي و پنج هزار نفر بوده است.

وي كه از ناحيه پا دچار مصدوميت شده معتقد است كه تعداد زيادي از مصدومين به خاطر برخورد نامناسب نيروهاي يگان ويژه نيروي انتظامي به جاي مراجعه به مراكز درماني و بيمارستان به پزشكان خصوصي مراجعه نموده‌اند. خانم عبداللهي يكي از بستگان مصدومين حادثه كه در پشت درب بيمارستان امام خميني منتظر ورود به بيمارستان و عيادت بيمار خود بود ، سهل انگاري مسوولين را كه باعث آسيب رساندن به بسياري از جوانان شده را مهم‌ترين عامل اين واقعه دانسته و خواستار برخورد شديد مراجع قضايي با مسببين اين امر شد.

اين در حالي است كه سردار طلايي مسوول انتظامي استان مازندران و رئيس تربيت بدني استان مازندران با حضور در برنامه زنده شب بخير مازندران توضيحاتي را در زمينه حادثه مذكور ارايه نموده و قالبا تصريح داشتند كه مسووليت اين حادثه بر عهده خود تماشاگراني است كه بدون بليط وارد ورزشگاه شده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد دیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
من خودم از مجروحین حادثه بودم می توانم بگویم امداد رسانی فقط هلال احمر بی نظیر بود با این نشان کهحتی یک کشته در این حادثه نداشنیم مجروحین را در کمتر از نیم ساعت به بیمارستان رساندن...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار