رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی سود بالای تسهیلات بانکی را از مشکلات عرصه تولید و صادرات دانست و گفت: سود بالای بانکی، صرفه اقتصادی تولید را گرفته است.
کد خبر: ۶۰۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 08 May 2018

به گزارش تابناک : محمد صمدی روز سه شنبه در نشست تخصصی با صادر کنندگان و فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان، تاخیر در بازپرداخت اقساط بانکی است و این امر سبب شده تا بعضا از طرف بانک ها اجرائیه صادر شود. 
وی، کمبود و یا نبود نقدینگی را از مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان سرمایه در گردش نیاز دارند و البته، بانک توسعه صادرات برای کمک به صادرات ایجاد شده و انتظار می رود در این باره از فعالان این عرصه حمایت کند. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی کم توجهی به قوانین معافیت های صادرات را از دیگر چالش های این عرصه عنوان کرد. 
صمدی، هزینه های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر چالش های تولیدکنندگان برشمرد و اظهار کرد: سیاست های مالیاتی بویژه مالیات بر ارزش افزوده سبب افزایش هزینه ها شده و هر ساله افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه نقل و انتقال پول هنوز برای صادرکنندگان حل نشده است، پرداخت نشدن یارانه تولید و مشوق های صادراتی و کمرنگ بودن حمایت بانک ها از تولید کنندگان را از دغدغه های تولید عنوان کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: انتظار می رود با تعامل مسئولان، مشکلات صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی حل شود.
بیش از 150 میلیون دلار انواع کالا سال 96 از این استان به خارج از کشور صادر شد که در همسنجی با سال پیش از آن، 59 درصد افزایش دارد.
سال گذشته 532 هزار تن کالای تولیدی استان به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزنی 27 درصد کاهش دارد. 
صادرات 170 میلیون دلاری کالا برای این استان در سال گذشته هدف گذاری شده بود که 88 درصد آن محقق شد. کالاهای تولیدی استان به کشورهایی چون افغانستان، ترکمنستان، عراق، تاجیکستان آذربایجان، ترکیه، هند، آلمان، امارات، روسیه و بلغارستان صادر شده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار