سفیر ازبکستان در تهران با اشاره به اینکه آمادگی داریم از ظرفیت بسیار مناسب مازندران در زمینه کشاورزی و مواد غذایی استفاده کنیم، گفت: ظرفیت خاویاری تولیدی مازندران بی‌نظیر است.
کد خبر: ۶۰۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 08 May 2018

به گزارش تابناک : بهادر عبدالله‌اف عصر امروز در دیدار با استاندار مازندارن در ساری با اشاره به اینکه همکاری استانی بین ازبکستان و ایران انجام شود، اظهار کرد: آمادگی داریم از ظرفیت بسیار مناسب مازندران در زمینه کشاورزی و مواد غذایی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه ارتباط با ایران با سیاست‌های امروزی ازبکستان همخوانی دارد.

سفیر ازبکستان در تهران با اشاره به حضور 20 میلیون گردشگر در استان مازندران افزود: سیاست عمده دولت ازبکستان توسعه گردشگری است و حضور سالانه 5 میلیون گردشگر نشان می‌دهد که در کشور ما جای کار برای توسعه فعالیت گردشگری وجود دارد.

عبدالله‌اف با اعلام اینکه لغو روادید ازبکستان با هفت کشور دنیا انجام شده است، گفت: این موضوع گامی برای توسعه گردشگری است و ظرفیت خاویاری تولیدی مازندران بی‌نظیر است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با اشاره به اینکه امکان ارتقای همکاری اقتصادی استان‌های ازبکستان و مازندران وجود دارد، تصریح کرد: برخی مشکلات جدی در توسعه ارتباطات وجود دارد.

عبدالله مهاجر اضافه کرد: لغو پرواز هوایی تهران ـ تاشکند مشکلات جدی برای ما ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: روادید یکی دیگر از مشکلات است در ایران این آمادگی برای لغو روادید وجود دارد که انتظار است مسؤولان ازبکستان در این بخش ورود جدی‌تری داشته باشند.

مهاجر با اعلام اینکه در استان آمادگی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز این کشور وجود دارد، گفت: اقدامات لازم برای توسعه ارتباطات مدنظر قرار گیرد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار