اداره کل متبوعش با استفاده از تمامی ظرفیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته اقدام به مستند سازی اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان کرده است ، که برای نخستین بار نیز شاهد برگزاری جشن انفال در شهرستانهای کلاردشت و تنکابن بوده ایم.
کد خبر: ۵۹۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 30 April 2018

به گزارش تابناک مازندران، بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک : در اقدامی کم نظیر اولین سند حریم دریا در شهرستان نور استان مازندران صادر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک اولین سند حریم دریا در استان مازندران صبح امروز به مساحت 353 هزارو 168 متر مربع در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نور صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی و نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران گردید.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران اظهار داشت بیش از 900 هکتار حریم دریا و اراضی مستحدثه ساحلی در استان مازندران وجود دارد که در اقدامی کم نظیر و برای نخستین بار در استان و به منظور صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلو گیری از پدیده شوم و مذموم زمین خواری، بیش از 35 هکتار از این اراضی مستند سازی گردید.

بهادر با اشاره به جانمایی 7 هزار و 401 هکتار از حریم رودخانه ها در بانک کاداستر خاطرنشان کرد در 2سال گذشته 324 هزار هکتار قطعه در لایه منابع طبیعی در بانک کاداستر تثبیت گردید و نقشه 1 میلیون و 122 هزار و 192 هکتار از منابع طبیعی جانمایی گردید.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همچنین افزود: اداره کل متبوعش با استفاده از تمامی ظرفیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته اقدام به مستند سازی اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان کرده است ، که برای نخستین بار نیز شاهد برگزاری جشن انفال در شهرستانهای کلاردشت و تنکابن بوده ایم.

بهادر در ادامه مبارزه با زمین‌خواری را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مظاهر مبارزه با فساد اقتصادی و اداری عنوان کرد و گفت مستند سازی منابع طبیعی شامل : جنگلها و مراتع ، حریم سواحل و رودخانه ها علاوه بر جلوگیری از زمین خواری موجب اقدامات حقوقی مناسب در جهت جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز که از مشکلات استان می باشد می گردد.

این مسئول در پایان ضمن تقدیر از کارکنان واحد ثبتی نور تصریح کرد: خسارتهای بی توجهی به طرح کاداستر در استان جبران ناپذیر بوده ، به طوریکه ضرر ناشی از این قصور کمتر از خسارت ناشی از پدیده قاچاق نخواهد بود و آمادگی کامل اداره کل متبوعش را برای تثبیت و مستندسازی انفال به شرط عزم جدی متولیان مربوطه اعلام داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار