معاون امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: 700 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید سال جاری برای استان درنظر گرفته شد و سهم تنکابن از آن باید مشخص شود.
کد خبر: ۵۹۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 26 April 2018

به گزارش تابناک : حسن خیریان پور پیش ازظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تنکابن با بیان اینکه مسائل اقتصادی از مهمترین اولویت های کشور است گفت: نامگذاری سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت مسائل اقتصادی بوده و اگر کشوری مستقل و قدرتمند می خواهیم و قرار است رفاه مردم را شاهد باشیم راهی جز تلاش کردن و خوب برنامه ریزی کردن و اجرای خوب برنامه ریزی نداریم.
خیریان پور با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مدیران بر سه شاخصه دانش، بینش و کوشش اهتمام لازم را داشته باشند افزود؛ ایمان به کار و دارا بودن وجدان کاری سبب نشاط کاری می شود و مدیر باید با تکیه بر این سه ویژگی نیازهای مردم را بشناسد و صادقانه با درنظر گرفتن وجدان کاری و مجهز به دانش کاری برای کشور کار کند.
خیریان پور با بیان اینکه وجود دستگاههای عریض و طویل برای خدمتگزاری است تصریح کرد؛ نگاه مدیران باید گره گشا بوده و از باب رفع تکلیف نباشد.
این مسئول با اشاره به 11 هزار ماده قانونی و مقرره بیان داشت: این قوانین می تواند دست مدیر را برای رفع تکلیف باز بگذارد اما مدیر می تواند با پیگیری و خلاقیت گره گشای کار مردم باشد.
وی ضمن قدردانی از برنامه های شهردار تنکابن گفت؛ با پیگیری های مجدانه بیش از 173 مورد از اختیارات و وظایف وزارتخانه ها به دستگاههای اجرایی تفویض شده و روسا از این تفویض ها استفاده کنند.
معاون توسعه و برنامه ریزی استاندار مازندران با تاکید بر تفویض اختیار به روسای دستگاههای اجرایی ادامه داد: در گذشته بیش از 500 روز برای اخذ مجوز زمان می برد اما با پیگیری های استاندار مازندران به 58 روز تقلیل یافت و در تلاش هستیم این میزان نیز کاهش یابد.
خیریان پور با تاکید براینکه بهره گیری از ظرفیت ها و قانون بودجه کشور برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، تصریح کرد: در سال گذشته طبق بند دال تبصره 16 ، 130 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصدی برای خود اشتغالی به کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت که با پیگیری های انجام شده به طور 100 در صد جذب شد.
وی با بیان اینکه 750 میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای در سال جاری داریم ، گفت: این میزان تسهیلات برای بهبود اشتغال فراگیر و بوده و دستگاههای اجرایی برای جذب آن تلاش کنند.
خیریان پور افزود: ما درگام نخست 165 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصدی برای مناطق روستایی و عشایری داریم که از این میزان 161 میلیارد تخصیص پیدا کرده که 3 میلیارد و 90 میلیون تومان سهم شهرستان تنکابن است.
وی با تاکید بر اینکه دستگاهها ی اجرایی پیگیر جذب این تسهیلات باشند، ادامه داد: چرا بانک ها تاکنون هیچ پرداختی نداشتند.
خیریان پور از تخصیص 700 میلیارد تومان تسهیلات بسته حمایت رونق تولید به مازندران در سال جاری نیز سخن گفت و افزود: این تسهیلات به منظور تولید و ایجاد اشتغال پرداخت می شود بنابراین مدیران باید پایش کرده و نظارت کنند که این تسهیلات در کجا هزینه می شود.
این مسئول بر رعایت سه اصل نیاز، اهلیت و استقرار در دادن مجوزها به سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی اصل عدالت و اعتدال در جغرافیا را در دادن مجوزها جدی بگیرند.
وی با اشاره به وجود دو موهبت دریا و جنگل در مازندران خاطرنشان کرد: برای نخستین بار به منظور ایجاد همگرایی و همدلی و برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت ها ، نشست استانداران ساحلی در مازندران برگزار شد.
خیریان پور با بیان اینکه مازندران می تواتد تراز فرا ملی داشته باشد اظهار داشت: در وضع موجود میزان صادرات مازندران 460 میلیون دلار بوده که هدف گذاری انجام شده براین است که این میزان به 3 میلیارد دلار برسد و این دور از ذهن نیست.
وی گفت: مازندران در زمینه تولید 17 محصول در سطح کشور از رتبه نخست برخور دار بوده و حدود دو میلیون و 500 تن مرکبات، 180 هزار تن کیوی، یک میلیون و 300 هزار تن شلتوک برنج بیانگر ظرفیت بالای تولید محصول در مازندران بوده و باید برنامه ریزی اصولی برای صادرات آن انجام شود.
خیریان پور با بیان اینکه دیپلماسی کاری سرلوحه ما قرار دارد، اظهار داشت: گردشگری دریایی ، بومگردی، سلامت و طبیعت با رعایت همه موازین برای رونق اقتصادی و تولید باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی از تشکیل اتاق فکر استان با نگاه تلفیقی به صاحبان قدرت سیاسی ، اقتصادی و علمی با محوریت دانشگاه مازندران نیز سخن گفت و افزود: مستتد سازی اموال، ساماندهی نیروی انسانی ، رعایت حصول هزینه ، هوشمند سازی اداری و اجرایی از جمله موارد مورد تاکید است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار