معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : 98 درصد بنگاههای اقتصادی استان خرد و کوچک هستند و کمتر از یکصد نفر در آنها مشغول به کار می باشند .
کد خبر: ۵۹۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 25 April 2018

به گزارش تابناک : علیرضا یوسف نژاد روز چهارشنبه از خرد و کوچک بودن بنگاههای اقتصادی فعال مازندران به عنوان یکی از چالش های صنعت استان نام برد .
وی افزود : مازندران سه هزار و 170 بنگاه اقتصادی دارد که از این تعداد تنها یکصد واحد جز بنگاههای اقتصادی بزرگ هستند .
معاون سازمان صنعت مازندران در تعریف بنگاههای اقتصادی بزرگ گفت : این بنگاههای شامل واحدهای صنعتی که بیش از یکصد نفر نیروی کار در آن مشغول فعالیت می باشند ، می شود .
وی همچنین تعداد بنگاههای اقتصادی که بیش از 50 نفر نیروی کار در آن مشغول هستند را 200 واحد ذکر کرد .
به گفته یوسف نژاد هر منطقه ای بلحاظ دارا بودن بنگاههای اقتصادی بزرگ علاوه بر جذب بیشتر افراد برای کار می تواند ارزش افزوده اقتصادی بیشتری را به همراه داشته باشد .
وی کمبود زمین و نبود زیر ساخت های لازم در شهرک های صنعتی را عاملی تاثیر گذار بر روند ایجاد بنگاههای اقتصادی با مقیاس بزرگ در استان مازندران اعلام کرد.
بنگاههای اقتصادی به واحدهای خدماتی ، بازرگانی و تولیدی گفته می شود که براساس نوع فعالیتشان خدماتی نظیر خرید و فروش مواد خام ، فرآورده ها و کالاها و ساخت کالاهای اقتصادی را برعهده دارند .
یوسف نژد گفت : پارسال 218 فقره پروانه بهره برداری در مازندران صادر شد که هشت هزار و 473 میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری این طرح ها بود .
مازندران افزون بر 3 هزار واحد تولیدی و صنعتی با 80 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 60 هزار نیروی کاردارد.

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار