معاون رییس جمهور از فراهم شدن شرایط تامین مالی طرح‌های تولیدی ۴۵۰ میلیون یورویی برای ساخت سد هراز آمل خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 21 April 2018

به گزارش تابناک : محمدباقر نوبخت درحاشیه بازدید از سد مخزنی هراز شهرستان آمل گفت: مجوز سرمایه گذاری از شورای اقتصاد گرفته شده و سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان دبیرخانه شورای اقتصاد با نظر مثبت این طرح، مطرح و مجوز آن اکنون برای پیگیری مراحل اداری و گرفتن آن انجام خواهد شد.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه برای پشتیبانی ازاین اقدام، از همه منابع برای تسهیل و تسریع در روند ساخت این سد مخزنی استفاده خواهد شد افزود: تاکنون سرمایه گذاران خارجی از جمله کشور چین اعلام آمادگی کرده که با 450 میلیون یورو پیش بینی شده، در کمترین زمان با اختصاص منابع مالی جدید شاهد پیشرفت های این سد باشیم.
نوبخت، با اشاره به اینکه سد مخزنی هراز آمل به عنوان یکی از سدهای بزرگ و مهم درمازندران می‌تواند 14 درصد از آب های سطحی و رودخانه پرآب هراز را پیش از هدر به سمت دریا مهار کند گفت: برای تکمیل ساخت این سد با اقدامات جانبی در قالب یک مجموعه بزرگ که درحال انجام است، به بیش از یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
سخنگوی دولت افزود: بخشی از این هزینه ها مربوط به حدود 9 کیلومتر از جاده هراز( آمل به تهران ) که در وسط سد در حال ساخت واقع شده و زیر آب خواهد رفت بوده و جاده جایگزین آن به طول 11 کیلومتر و یک تونل به طول 1600 متر در دست ساخت است.
معاون رییس جمهور، به دو اولویت مهم دولت امسال در حوزه راه ها اشاره کرد وگفت: یکی از این اولویت ها، تکمیل طرح های حوزه راه های مواصلاتی و بزرگراه ها بوده که در همه کشور اجرایی شده است. همچنین جاده فیروزکوه به قائم شهر و جاده هراز نیز تاکنون 64 کیلومتر از مسیر 101 کیلومتری آن تعریض و چهارخطه شده است. 
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از برنامه های دولت برای جبران کم آبی وخشکسالی در کشور خبر داد و گفت: گروه ویژه آب به صورت سه جانبه شامل وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده که این سازمان از لحاظ منابع مالی، تامین لازم را بر عهده دارد. 
نوبخت افزود: بیش از 126 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی (آب و دیگر بخش ها) در نظر گرفته شده و تلاش داریم تا بتوانیم از این منابع با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی به شکل فاینانس برخوردار شویم. 
سد مخزنی هراز از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع 150 متر و 373 متر طول تاج ، به ظرفیت نهایی 650 میلیون مترمکعب بر روی رودخانه هراز در 22 کیلومتری جنوب شهرستان آمل در حال ساخت است.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار