تاکنون سرمايه گذاران خارجي براي فاينانس اين طرح اعلام آمادگي کردند که يکي از آنها از کشور چين با پيشنهاد مبلغ 450 ميليون يورو است که در کمترين زمان با اختصاص منابع مالي جديد شاهد پيشرفت هاي بيشتري در ساخت اين سد خواهيم بود.
کد خبر: ۵۹۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 20 April 2018

به گزارش تابناک مازندران، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور با اشاره به پروژه ملی سد هراز به عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی آب شرب و کشاورزی گفت: در اجرای طرح فاینانس با یک کشور خارجی ۴۵۰ میلیون یورو تامین اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:

که شرايط استفاده از فاينانس حدود 450 ميليون يوروئي براي تسريع در روند ساخت سد مخزني هراز مهيا شده و در حال گذر از مراحل اداري است .

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در حاشيه بازديد از سد مخزني هراز در شهرستان آمل در گفت و گویی افزود : مجوز استفاده از فاينانس براي تکميل اين سد پيش از اين از شوراي اقتصاد گرفته شده و سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبيرخانه شوراي اقتصاد با نظر مثبت اين طرح را مطرح کرد و اکنون در حال طي کردن مراحل اداري براي اخذ آن است .


معاون رئيس جمهوري با اشاره به اهميت سد هراز در تامين آب کشاورزي و آشاميدني مازندران ، گفت : براي پشتيباني از اين اقدام ، از همه منابع براي تسهيل و تسريع در روند ساخت سد مخزني استفاده خواهد شد.


وي افزود : تاکنون سرمايه گذاران خارجي براي فاينانس اين طرح اعلام آمادگي کردند که يکي از آنها از کشور چين با پيشنهاد مبلغ 450 ميليون يورو است که در کمترين زمان با اختصاص منابع مالي جديد شاهد پيشرفت هاي بيشتري در ساخت اين سد خواهيم بود.


نياز يکهزار و 700 ميليارد توماني سد هراز براي تکميل
نوبخت با بيان اينکه سد مخزني هراز يکي از سدهاي بزرگ و مهم درمازندران است که مي‌تواند 14 درصد از آب هاي سطحي و رودخانه پرآب هراز را پيش از هدر رفتن ، مهار کند ، گفت : براي تکميل ساخت سد هراز با اقدامات جانبي در قالب يک مجموعه بزرگ که درحال انجام است ، به بيش از يک هزار و 700 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
وي اضافه کرد : بخشي از اين هزينه ها مربوط به حدود 9 کيلومتر از جاده هراز ( آمل به تهران ) است که با ساخت سد زير آب مي رود و هم اکنون جاده جايگزين آن به طول 11 کيلومتر با يک تونل به طول يکهزار و 600 متر در دست ساخت است.


 دو اولويت براي دولت در سال97
معاون رييس جمهور، به دو اولويت مهم دولت در سال 97 در حوزه راهها اشاره کرد و گفت : يکي از اين اولويت ها، تکميل طرح هاي حوزه راههاي مواصلاتي و بزرگراهها در دست اجرا در تمامي کشور است.
وي اضافه کرد : با تلاش و پشتيباني خوب دولت ، جاده فيروزکوه به قائمشهر تعريض و چهارخطه شده و جاده هراز نيز تاکنون 64 کيلومتر از مسير 101 کيلومتري آن تعريض و چهارخطه شده و دولت براي تکميل 37 کيلومتر ديگر بسيار جدي است وپشتيباني مي کند.


نوبخت عصر پنجشنبه از جاده هراز وارد مازندران شد و به همراه استاندار و جمعي از مديران دستگاههاي اجرائي استان و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي از سد در حال ساخت هراز بازديد کرد.


سد مخزني هراز از نوع خاکي با هسته رسي به ارتفاع 150 متر و 373 متر طول تاج ، به ظرفيت نهايي 650 ميليون مترمکعب بر روي رودخانه هراز ودرفاصله در 22 کيلومتري جنوب شهر آمل در حال ساخت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار