استاندار مازندران از مشارکت 15 هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های بزرگ استانی از قبیل راهسازی ؛نیروگاهها ؛صنایع بزرگ و راه آهن در سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 19 April 2018

به گزارش تابناک : استاندار مازندران در نشست هم اندیشی با برنامه سازان استانی که در صدا و سیمای مرکز برگزار شد , شعارهای سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را فرهنگ ساز قدرت ساز و تمدن ساز دانست و گفت تلاش برای تحقق شعار سال فرد محور یا گروه محور نیست بلکه نیاز است همه ی اقشار در تحقق آن تلاش کنند.

اسلامی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کشور به ویژه در میان اقشار تحصیل کرده ,  بر استفاده از منابع بالقوه انرژی در پیشرفت های اقتصادی تاکید کرد.

وی اعمال فشارهای خارجی در پیشرفت و توسعه را از مهم ترین مشکلات موجود در کشور بر شمرد و افزود : سیاست اقتصاد مقاومتی در واقع نقشه راه عملی برای اجرای کامل اصل 44 است .

آستاندار مازندران با بیان این که ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در حوزه ی اقتصادی مازندران وجود دارد ترسیم الگوی توسعه ای مورد نیاز در استان را ضروری دانست .

استاندار مازندران ادامه داد , گره گشایی از کار تولید کنندگان , رفع موانع صادراتی , اعمال مشوق های صادراتی , اجرای دستورالعمل ممنوعیت به کارگیری تولیدات خارجی در سازمان ها و نهادها , ارتقا کمی و کیفی تولیدات داخلی و اهتمام ویژه در فرهنگ سازی به کار گیری از تولیدات داخلی از برنامه های در دست اجرا برای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان در سال جدید است.

اسلامی از مشارکت 15 هزار میلیارد تومانی منابع بانکی برای اجرای طرح های بزرگ استانی از قبیل راهسازی ؛نیروگاهها ؛صنایع بزرگ و راه آهن در سال جدید خبر داد و افزود به بانک های استان تاکید شد که با به حداقل رساندن بروکراسی های اداری در وصول معوقات بانکی اهتمام بیشتری داشته باشند تا این منابع بانکی برای پیشرفت و توسعه استان هزینه شود.

حمایت از مشاغل خانگی و اقتصادهای کوچک , استارت آپ ها به ویژه استارت آپ های روستایی ،حمایت از نخبگان , جایگزینی خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و گسترش اطلاع رسانی با تهیه و تدوین اطلس اطلاعات کالاهای مازندران از دیگری مواردی بود که استاندار در این نشست بر تاکید کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز در این نشست بر آمادگی کامل رسانه استانی در تحقق شعار سال و بهره گیری از کالا های ایرانی تاکید کرد .

علی صادق مقدسی در نشست هم اندیشی با برنامه سازان استانی که با حضور آستاندار مازندران در صدا و سیمای مرکز برگزار شد , گفت : رسانه ی استانی با تهیه دستورالعملی ویژه که در اختیار برنامه سازان استانی قرار گرفت تولید برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی با محورهای راهکارهای مقابله با واردات بی رویه کالا , ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی , بررسی موانع تولید و توسعه از قبیل نظام بانکی ،بیمه ای و مالیاتی ...را برای سال جدید پیگیری می کنند.

وی  ایجاد مفاهمه میان تولید کننده مصرف کننده و مسولان را یکی از راهکارهای اصلی برای توسعه تولیدات داخلی و ترغیب مردم به استفاده از کالاها ی وطنی دانست.

 برخی از برنامه سازان شبکه استانی نیز در این نشست وجود انسجام مدیریتی ، ارایه راهکارهای علمی و تخصصی ، حمایت از تولیدات بومی و دانش بنیان ،همراهی بیشتر با برنامه سازان شبکه مازندران برای تولیدات مختلف رادیویی تلویزیونی از شرق تا غرب استان را از جمله مواردی دانستند که به تغییر باور و اجرای درست حمایت از تولیدات داخلی کمک میکند. 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار