183 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای مازندران تاکنون شخم و شیار و 152 هزار هکتار آب تخت اولیه شد.
کد خبر: ۵۹۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 17 April 2018

به گزارش تابناک : رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 30 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران آماده نشاکاری است.

ابراهیم قربان‌نژاد افزود: با توجه به توصیه‌های فنی که انجام شد کشاورزان برای آماده‌سازی اراضی شالیزاری زودتر از سال‌های گذشته اقدام کردند .

وی گفت : به کشاورزان توصیه شد یک هفته تا 10 روز عملیات نشاکاری را زودتر از سال گذشته انجام دهند و بر این اساس تاکنون 180 هزار هکتار از شالیزارها عملیات خزانه‌گیری و 170 هزار هکتار عملیات بذرپاشی در خزانه انجام شد که رشد 6 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

به گفته رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، نشاکاری زودهنگام باعث دور شدن محصول در مراحل پایان رشد می‌شود و از خطر کم‌آبی جلوگیری می‌شود چراکه در زمان گرمای تابستان یک هفته تا 10 روز عملیات برداشت زودتر انجام می‌شود و نسبت به سال قبل دوره رشد در زمان گرمای تابستان کمتر شده و در مدیریت آب کنترل بهتری صورت می‌گیرد و مصرف آب بهینه می‌شود.

قربان‌نژاد افزود: تاکنون 2 هزار و 200 هکتار از شالیزارهای مازندران به زیرکشت رفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 140 هکتار بوده است افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار