معاون شهردار قم خبر داد
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: در ایام ابتدایی سال جدید 2 میلیون و 150 هزار گل فصلی در شهر قم کاشته شد.
کد خبر: ۵۹۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷ 17 April 2018

به گزارش تابناک قم، سیدامیر سامع عصر امروز در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری اظهار کرد: از دو ماه قبل از سال جدید با تشکیل ستاد نوروزی شهرداری اقدامات در زمینه سال جدید را برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به زائرین و شهروندان، اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافرین و زائرین، اسکان، تغییر و بهبود سیما و منظر شهری، ارتقا سطح بهداشت عمومی، زیباسازی شهری، تامین ایمنی، ارزیابی عملکرد جزو برنامه‌های اصلی شهرداری در نوروز بوده است خاطرنشان کرد: کمیته‌های 10 گانه اجرایی، ایمنی، حل و نقل، انتظامی، اسکان، زیباسازی و... در قالب ستاد نوروزی شکل گرفت.

معاون شهردار قم به تشکیل ستاد ویژه شهرداری در عوارضی قم تهران گفت: با توجه به مشکلاتی که سال‌های گذشته بود محل مناسبی آماده شد و پنج پایگاه راهنمای زائر نیز در شهر آماده کردیم که روزانه بیش از هزار مراجعه در هرکدام از ایستگاه‌ها داشتیم.

وی آماده باش بیش از 3 هزار نفر از نیروهای شهرداری برای خدمات‌رسانی نوروزی را مورد توجه قرار داد و افزود: لکه‌گیری آسفالت، پاکسازی آبروها، کاشت نهال، رنگ‌آمیزی جداول و... در محلات و کوچه‌ها انجام شد تا مردم خانه‌تکانی شهر را احساس کنند.

سامع بهسازی و نوسازی سرویس‌های بهداشتی شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: بیش از هزار و 342 باب سرویس بهداشتی در شهر فعال شد.

وی با تاکید بر افزایش تفکیک پسماند در اسفندماه سال 96 گفت: در اسفند 95 آمار 25 تن در روز بود که امسال به 66 تن رسیدیم و رکورد 88 تن پسماند خشک در روزهای پایانی سال داشتیم.

معاون شهردار قم گفت: علی رغم رشد آمار ساکنین شهر و مسافرین، کاهش پسماند در شهر را داشتیم که نشان می‌دهد کارهای فرهنگی صورت گرفته موفق بوده است و حداقل اندازه رشد تولید پسماند را تجربه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما رشد پسماند بیش از رشد جمعیت است خاطرنشان کرد: ما نه تنها رشد پسماند نداشتیم بلکه کاهش تولید پسماند نیز صورت گرفته است.

سامع با تاکید بر اینکه در آبان 95 در یک ماه 356 تن پسماند خشک جمع‌آوری شده است اظهار کرد: این آمار در آبان 96 به هزار و 76 تن رسیده است.

وی با اشاره به آمار جمع‌آوری پسماند در ایام نوروز تصریح کرد: در حوزه راهنمای زائر و نصب تابلوهای راهنما نیز اقداماتی ویژه انجام شد؛ شاهد نصب تابلوهای موقت نیز در مبادی ورودی شهر بوده‌ایم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم یکی از کمیته‌های فعال شهرداری در نوروز را سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: در چهارشنبه آخر سال و در طول ایام نوروز این سازمان فعالیت چشم‌گیری داشت.

وی فعالیت‌های کمیته حمل و نقل و ترافیک را مورد توجه قرار داد و افزود: افزایش بیش از 22 درصد استفاده از پارکینگ‌ها را امسال تجربه کردیم در حالی که ظرفیت‌ پارکینگ‌ها نیز حدود 10 درصد اضافه شده است.

سامع ورودی به پارکینگ‌های شهر را بیش از 243 هزار خودرو دانست و اظهار کرد: در حوزه تاکسیرانی نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته بود و خدمات به همشهریان و زائرین ارائه شد.

وی گفت: در حوزه اتوبوسرانی نیز پوشش خوبی برای بوستان‌های شهر و استراحت‌گاه‌های نوروزی داشتیم تا مسافرین از اتوبوس برای حضور در مرکز شهر استفاده کنند.

معاون شهردار قم توزیع نقشه‌های کوچک بین زائرین را یادآور شد و گفت: 137 نیز به صورت 24 ساعته اطلاع‌رسانی به زائرین را بر عهده داشت.

وی اقامه نماز جماعت در بوستان‌های محل اسکان را مورد توجه قرار داد و افزود: همچنین برگزاری تور قم گردی امسال با استقبال چشمگیری مواجه شد.

سامع با بیان اینکه امسال هیچ چادرخواب بدون پیش بینی در سطح شهر نداشتیم اظهار کرد: ساماندهی متکدیان و دست‌فروشان نیز امسال به خوبی انجام شد و شهر نوروز 97 آرامش خوبی داشت.

وی با اشاره به ایجاد فضا برای عرضه میوه‌های نوروزی گفت: 26 مجوز برای عرضه میوه و 26 مجوز نیز برای عرضه ماهی و سبزه داشتیم که هماهنگی لازم صورت گرفت.

معاون شهردار قم با اشاره به پیش‌بینی چهار محل اصلی برای اسکان نوروزی تصریح کرد: سه محل هم به عنوان پشتیبان این فضاها بودند؛ بوستان امام رضا، فدک، غدیر و پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران به عنوان استراحت‌گاه اصلی بودند و به عنوان پشتیبان نیز بوستان مهدی و علوی را داشتیم.

وی اضافه کرد: دو سوله اضطراری نیز آماده سازی شد تا در مواقع بحران خدمات‌رسانی لازم را داشته باشیم.

سامع با بیان اینکه استراحت‌گاه‌های شهری در نوروز 97 بیش از چهار برابر ظرفیت اسکان داشتند اظهار کرد: رویکرد اصلی ما به هدایت زائرین و مسافرین به هتل‌ها، مدارس و در آخرین گزینه چادرخواب بود.

وی گفت: در این ایام بیش از 39 هزار تخته چادر در استراحت‌گاه‌های نوروزی شهر قم نصب شد و خدمات مطلوبی نیز در بوستان‌ها آماده شده بود.

سامع با تاکید بر اینکه 2 میلیون و 150 هزار گل فصلی امسال در شهر قم کاشته شد افزود: همچنین امکانات بوستان‌ها علاوه بر اینکه ایمن‌سازی شد، بهسازی و نوسازی صورت گرفت تا خدامت رسانی داشته باشیم.

وی به برخی از نقاط ضعف در خدمات رسانی نوروزی شهر اشاره کرد و گفت: افزایش فعالیت‌های فرهنگی، رفع مشکلات ترافیکی، تقویت ظرفیت اسکان و انعطاف قیمت‌ها، افزایش هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و... از جمله نیازمندی‌هایی است که باید در سال‌های آینده به آنها توجه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار