رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ضریب اشغال تخت در بیمارستان های استان را ۷۳ درصد اعلام کرد و گفت: سال قبل بیش از ۲۵۳ هزار نفر بستری شدند.
کد خبر: ۵۹۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 16 April 2018

به گزارش تابناک : سید عباس موسوی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل پروزه های حوزه سلامت و افزایش کیفیت خدمات اولویت های وزارت بهداشت در سال گذشته بوده است افزود: در استان مازندران ۲۴ بیمارستان با ضریب اشغال تخت  ۷۳ درصد فعال است که در سال گذشته بیش از ۲۵۳ هزار نفر بستری شدند.

وی به ترویج زایمان طبیعی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شش بلوک زایمانی احداث شد و دو مرکز نیز در حال ساخت است.

موسوی از افزایش ۱۰ درصدی زایمان طبیعی در بیمارستان ها دولتی خبر داد و گفت: در بخش زایمان طبیعی در کل بیمارستان های استان سه درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارتقای هتلینگ بیمارستانی را یکی از اقدامات دولت در طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: ۵۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ارتقای هتلینگ بیمارستانی  تخصیص پیدا کرده و این طرح در ۲۳ بیمارستان انجام شده است.

وی به توسعه و بهینه سازی اورژانس بیمارستانی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته اورژانس بیمارستان رازی قائمشهر و امام رضا آمل توسعه و بهسازی شده است و در برنامه طرح تحول سلامت ۱۱۰ تخت ویژه  راه اندازی شده که از این تعداد ۱۰ تخت در بیمارستان امام خمینی ساری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به راه اندازی مرکز تشخیص و غربالگری سرطان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو مرکز در بیمارستان امام ساری و طالقانی چالوس راه اندازی شده است و به زودی در بیمارستان امام سجاد رامسر راه اندازی می شود.

وی به بهینه سازی و افزایش کیفیت اورژانس ۱۱۵اشاره کرد و افزود: در استان مازندران ۳۶پایگاه شهری، ۵۲ پایگاه جاده ای و ۱ اورژانس هوایی وجود دارد و میانگین رسیدن آمبولانس در مناطق شهری حدود هفت دقیقه و جاده ۱۲ دقیقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ سازی در حوزه امنیت غذایی انجام شود و هموطنان قبل از مصرف مواد غذایی به سیب سلامت، بسته بندی مناسب و ... توجه کنند.

وی تعداد نظارت بر اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی را بیش از ۱۸هزار مورد دانست و بیان کرد: در ایام نوروزحدود ۱۰ تن مواد غذایی ناسالم کشف و معدوم سازی شده است.

موسوی تعداد کل ماموریت های اورژانس ۱۱۵ را در ایام نوروز هشت هزار و ۵۹۲ مورد دانست و افزود: از این تعداد شش هزار و ۲۵۴ غیرتصادفی و دو هزار و ۳۳۸ مورد تصادفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه در تعطیلات نوروزی در بخش سرپایی ۳۳۰ هزار ویزیت انجام شده است، ادامه داد:  در ایام نوروز ۱۵ هزار و ۸۳۲ نفر بستری و سه هزار و ۴۴۹ جراحی انجام شده است.

وی شعار سازمان بهداشت جهانی را سلامتی برای همه دانست و گفت: ۱۴پروزه بهداشتی و درمانی با مساحت سه هزارو ۵۰۰ متر مربع و به ارزش ۸ میلیارد تومان در هفته سلامت به بهره برداری می رسد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار