فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت که پرونده یکهزار و 213شکارچی متخلف برای رسیدگی به محاکم قضائی استان ارسال شده است.
کد خبر: ۵۹۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 15 April 2018

به گزارش تابناک : مسلم آهنگری روز یکشنبه افزود : آمار پرونده های ارسالی به دستگاه قضایی در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن تقریبا 2 برابر بیشتر شد.
وی علت این افزایش را ناشی از تشدید برخورد و رصد کردن شکارچیان در اراضی حفاظتی و ممنوع بودن شکار پرندگان در زمستان سال گذشته به علت شیوع آنفلوانزای مرغی اعلام کرد.
آهنگری گفت که 970 فقره از این پرونده ها مربوط به شکار پرندگان و 243 پرونده دیگر نیز به خاطر شکار پستانداران اعم از مرال ، شوکا ، خرس و بقیه گونه های تحت حفاظت بوده است .
** دستگیری یکهزار و 700 شکارچی غیرمجاز
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران همچنین گفت که پارسال افزون بر یکهزار و 700 شکارچی غیرمجاز در این استان دستگیر شدند که دستگیری تعدادی از آنان پیش از اقدام به هرگونه شکار بوده است .
وی افزود : از این شکارچیان غیرمجاز یکهزار و 254 قبضه سلاح شکاری اعم از دارای مجوز و بدون مجوز کشف و توقیف شد.
به گفته این مسئول ، حدود 80 درصد از تفنگ های شکاری که در سال گذشته از شکارچیان توقیف شد ، مربوط به افرادی بود که مجوز حمل سلاح شکاری داشتند ولی به مقررات منع شکار توجه نکردند.
پارسال سه قلاده پلنگ ، پنج قلاده خرس قهوه ای و بیش از 10 راس مرال و شوکا که همه از گونه های پستانداران تحت حفاظت هستند ، با شلیک شکارچیان غیرمجاز در مازندران تلف شدند.
بر اساس گزارش های رسمی ، در جنگل های مازندران حدود یکصد قلاده پلنگ ، 300 تا 400 قلاده خرس قهوه ای و 600 راس مرال وجود دارد .
مازندران با داشتن سه تالاب بزرگ و بین المللی و 800 آبگیر و آببندان سالانه پذیرای 150 گونه از پرندگان زمستان گذران با جمعیتی بیش از یک و نیم میلیون بال است .
طبق گزارش رسمی محیط زیست مازندران ، سالانه حدود 250 تا 300 هزار بال از این پرندگان توسط شکارچیان مجاز و غیرمجاز شکار می شوند.
بر اساس همین آمار ، در مازندران یکصد هزار شکارچی مجاز و غیرمجاز فعالیت دارند .

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار