صیادان ماهی هر ساله از بیستم مهرماه تا فروردین ماه سال بعد ماهیان استخوانی دریای خزر شامل سفید، کفال، کپور، آمور و کولمه را صید می کنند و با آغاز مهاجرت ماهیان برای تخم ریزی از دریا به رودخانه تا مهرماه صید هریک از گونه های ماهیان استخوانی خزر ممنوع می باشد .
کد خبر: ۵۹۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 14 April 2018

به گزارش تابناک مازندران،  محمدزاده سرپرست اداره کل شيلات مازندران با بيان اين که صيادان مازندراني در اين مدت 2700 تن انواع ماهيان استخواني صيد کردند ارزش اقتصادي اين ميزان ماهي صيد شده را 70 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت:

ارزش ريالي اين ميزان صيد در مقايسه با پارسال 35 درصد بيشتر است .

سرپرست اداره کل شيلات مازندران،صيد ماهيان استخواني دريايي خزر که از 20 مهر 96 در سواحل استان‌هاي شمالي آغاز شد پس از 6 ماه امروز به پايان رسيد.

محمدزاده بيشترين گونه ماهيان صيد شده را به ترتيب ماهي سفيد، کفال و کپور دانست و افزود: شرايط مناسب آب و هوايي بويژه در روزهاي پاياني صيد و دماي متعادل آب شرايط را براي صيد امسال مناسب کرد.

شایان ذکر است: مازندران با دارا بودن 4200 صياد و 54 شرکت صيد و صيادي بيشترين سهم صيد در استان‌هاي شمالي کشور را به خود اختصاص داده است.

گفتني ست : صیادان ماهی هر ساله از بیستم مهرماه تا فروردین ماه سال بعد ماهیان استخوانی دریای خزر شامل سفید، کفال، کپور، آمور و کولمه را صید می کنند و با آغاز مهاجرت ماهیان برای تخم ریزی از دریا به رودخانه تا مهرماه صید هریک از گونه های ماهیان استخوانی خزر ممنوع می باشد .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار