رئیس جنبش عدالت مالزی گفت: حمله آمریکا به سوریه برخلاف قوانین بین المللی بوده و واشنگتن با تهاجم مستقیم نظامی به این کشور به دنبال جبران ناکامی خود در کنار زدن دولت قانونی سوریه است.
کد خبر: ۵۹۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 14 April 2018

به گزارش تابناک : آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، صبح امروز دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله نظامی قرار داد.
«چاندرا مظفر» چهره برجسته علوم سیاسی و فعال مدنی مالزیایی روز شنبه بیان داشت: در حالی که هنوز هیچ مرجع معتبر و مستقلی، استفاده دولت سوریه از بمب شیمیایی را تأیید نکرده است، آمریکا و متحدانش برای جبران شکست‌های اخیرشان گزینه حمله نظامی به این کشور را آغاز کردند. آن‌ها پیش از این نیز بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده بودند که سندی برای این ادعا پیدا نشد.
وی هشدار داد: حمله نظامی آمریکا و متحدانش از جمله رژیم صهیونیستی، تمامی منطقه و شاید جهان را متاثر خواهد ساخت.
«چاندرا مظفر» در خصوص دلیل اصلی این مداخله گری نظامی با اشاره به حمایت آمریکا و متحدانش از گروه‌های تروریستی و تقویت آن‌ها، گفت: آن‌ها تا کنون هر کاری کرده اند تا دولت بشار اسد را کنار بزنند اما ناکام بوده اند، چرا که مردم و ارتش سوریه با کمک‌های روسیه، در برابر تروریست‌ها مقاومت کرده اند.
وی با اشاره به نقش رسانه‌های غربی در پیروی از برنامه‌های امپریالیستی آمریکا اظهار داشت: این رسانه ها با مخدوش کردن واقعیات و پردازش داستان‌های دروغین،مداخله گری آمریکا در نقاط مختلف جهان را توجیه می کنند.
رئیس جنبش عدالت مالزی در پاسخ به سؤالی درباره تلاش‌های ایران و روسیه برای به دست آوردن صلح در سوریه، گفت: این حرکت خلاف خواسته آمریکا بوده ، چرا که آمریکایی‌ها به دنبال کسب نقشی مهم در سوریه هستند.
«چاندرا مظفر» در این خصوص توضیح داد: برای آمریکا و رژیم صهیونیستی، سوریه کشور مهمی است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد اشغال بلندی‌های جولان را ادامه دهد چرا که این منطقه برای این رژیم استراتژیک به شمار می‌رود که یک سوم آب، مواد معدنی و معادن گاز صهیونیست‌ها در آن قرار دارد.
وی در ادامه این نوع مداخله‌گری‌های نظامی را برخلاف قوانین بین المللی تلقی کرد چرا که بدون هیچ شواهد معتبر و موافقت جامعه جهانی، این کار تجاوز به خاک یک کشور محسوب می‌شود.
این ناظر تحولات سیاسی منطقه و جهان حمله آمریکا و متحدینش را با توجه به آمادگی روسیه برای پاسخ به آن، خطرناک عنوان کرد و گفت: احتمال دارد این حمله به بروز جنگی وسیع تر منجر شود.
وی در پاسخ به سؤالی درباره موضع بازیگران منطقه و جهان درباره این حمله نظامی، گفت: متأسفانه برخی از کشورهای غربی مانند انگلیس تمایل به شرکت در این تجاوزگری نشان داده اند. 
«چاندرا مظفر» همچنین درباره نقش عربستان نیز دراین زمینه گفت: این کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم از این حمله حمایت می کند.
«چاندرا مظفر» در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تهاجم نظامی آمریکا علیه سوریه، مجمع عمومی سازمان ملل ،گروه‌های مختلف سیاسی و مردمی در سراسر جهان و همچنین قدرت هایی مانند چین، برای متوقف ساختن آن اقدام کنند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار