فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با اشاره به راهکار‌های درمانی رفلاکس، گفت: این بیماری در صورت درمان نشدن ممکن است به سرطان مری تبدیل شود.
کد خبر: ۵۹۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 14 April 2018

به گزارش تابناک : حسن طاهری در ارتباط با بیماری رفلاکس اظهار داشت:‌این مشکل در واقع پس زدن اسید و ترشحات معده به مری است و این مسئله تبعات کوتاه‌مدت و بلندمدتی را به همراه دارد.

وی افزود: ترش کردن و سوزش سرِ دل به ویژه شب‌هنگام و موقع افقی خوابیدن از مشکلات کوتاه‌مدت و آسیب به مجاری مری، تغییر بافتی و سرانجام سرطان مری از مشکلات درازمدت رفلاکس به شمار می‌رود. 

فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با اشاره به اینکه چاقی افراد شایع‌ترین علت رفلاکس به شمار می‌رود، گفت: افراد چاق مستعد رفلاکس بوده واین مشکل در زنان باردار نیز به دلیل اضافه وزن ایجاد می‌شود، بنابراین برای مبارزه با این بیماری باید ابتدا کاهش وزن را مدنظر قرار داد. 

طاهری افزود: برخی از مواد غذایی و خوراکی‌ها شامل قهوه، چایی، فست‌فود، ادویه زیاد، مواد غذایی چرب و حتی برخی مواد گیاهی مانند عرق نعناع می‌تواند شانس ابتلا به رفلاکس را افزایش دهد که در همه این موارد فرد باید اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد.

طاهری به مردم توصیه کرد کمتر مواد چرب و فست‌فود استفاده کرده و از استعمال دخانیات بپرهیزند و با کاهش وزن خود در جهت مقابله با رفلاکس گام بردارند. 

وی خاطرنشان کرد: رفلاکس از جمله بیماری‌های گوارشی بوده که گاهی برای درمان آن فرد لازم است تا پایان عمر دارو مصرف کند، البته این مسئله بستگی به شدت بیماری دارد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار