استاد حوزه علمیه مازندران
متأسفانه امروز به تدریج وضعیت حجاب بانوان در حال بازگشت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و همه مردم باید نسبت به این وضع تنفر نشان دهند و نهی از منکر کنند.
کد خبر: ۵۸۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ 11 April 2018

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع عفاف و حجاب، در بندپی شرقی برگزار شد، با انتقاد از وضعیت نامطلوب حجاب در جامعه، گفت: وضعیت پوشش امروز به هیچ عنوان درخور شأن جامعه اسلامی نیست و در این زمینه همه مسؤول هستند.

 استاد حوزه علمیه مازندران از حجاب به عنوان ارزنده ترین نماد دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: متأسفانه امروز به تدریج وضعیت حجاب بانوان در حال بازگشت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و همه مردم باید نسبت به این وضع تنفر نشان دهند و نهی از منکر کنند.

وی با بیان این که رفع مسأله بدحجابی در جامعه اسلامی نیازمند عزم ملی آحاد جامعه است، افزود: مردم باید از خانه خودشان شروع کنند، که متأسفانه برخی از خانواده ها در این خصوص سست عمل می کنند.

حجت الاسلام پوررمضان با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و گرم شدن هوا، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از افراد به بهانه گرمای هوای پوشش بسیار نامناسبی دارند و با همان ظاهر در جامعه حضور پیدا می کنند.

وی با بیان این که کسانی که پوشش زننده ای دارند نمی توان مؤمن گفت، افزود: مؤمن کسی است که از کوه سخت‌تر است، دختران و زنان ما بدانند اگر جامعه آلوده شود اولین کسانی که آسیب می‌بینند خودشان هستند.

حجت الاسلام پوررمضان تصریح کرد: متأسفانه امروز به تدریج وضعیت حجاب بانوان در حال بازگشت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و همه مردم باید نسبت به این وضع تنفر نشان دهند و نهی از منکر کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: از بزرگترین ضعف‌های جامعه این است که به دنبال مد بیگانه باشد، حکومت اسلامی و مردم دیندار باید یک حرکتی در این زمینه انجام دهند.

حجت الاسلام پوررمضان از حجاب به عنوان ارزنده ترین نماد دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: عفاف و حجاب به عنوان یک دستور دینی، عامل تقویت جایگاه و کرامت زن در جامعه اسلامی شده است.

وی با بیان این که به طور حتم گسترش فرهنگ عفاف و حجاب موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد، افزود: اگر این فرهنگ اصیل دینی به خوبی در جامعه نهادینه شود جامعه از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ دینی همانند اسلام برای زن ارزش و احترام قائل نشده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین دغدغه اسلام در این خصوص حفظ جایگاه و کرامت زن در جامعه بوده است.

حجت الاسلام پوررمضان با بیان این که در این میان عده ای تلاش می کنند جایگاه زن در اجتماع را با طرح برخی مسائل حاشیه ای و سخیف تنزل دهند، خاطرنشان کرد: امروز زن در جامعه اسلامی الگویی برای زنان در جوامع دیگر است، چون زن ایرانی از سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه(س) الگو می گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار