سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس از حضور وزرای جهاد کشاورزی و نیرو در این جلسه و توافق بر سر تشکیل کمیته‌ای به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با عضویت نمایندگانی از کمیسیون های انرژی و کشاورزی و سایر اعضای دولت سخن گفت.
کد خبر: ۵۸۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 11 April 2018

به گزارش تابناک : بهروز نعمتی در حاشیه جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه رئیس مرکز پژوهشها گزارشی مفصل از وضعیت آبی طی دو دهه گذشته ارائه کرد. براساس توضیحات جلالی، مرکز پژوهشهای مجلس در کنار کمیته‌ای که به ریاست دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و دبیری وزیر نیرو تشکیل شده، همکاری خواهد داشت و این کمیته مسئولیت انجام چند کار را برعهده خواهد داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس تهیه آمایش آب، رفع دغدغه کشاورزان، احداث صنایع آب‌بر در مناطق دارای منابع آبی کافی، ساماندهی منابع و مصارف آبی کشور و بهره‌برداری بهینه از این منابع، فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب، استفاده از فناوری‌های جدید در این حوزه و توجه به دیپلماسی آب از دستور کارهای این کمیته عنوان کرد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق پرآب همان مشکلاتی وجود دارد که در مناطق کم آب کشور وجود دارد، اظهار کرد: براساس مسئولیتی که بر عهده کمیته مسئول گذاشته شد، سهم بخش شرب کشاورزی و صنعتی از منابع آبی باید در قالب ساماندهی منابع و مصارف آب کشور مشخص شود و ترتیب اولویت بندی آنها نیز باید با اولویت آب شرب، کشاورزی و صنعتی باشد.
وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید در خصوص «آب» به تفاهم برسند، خاطرنشان کرد: مجلس به جد نمی خواهد که کشاورزان برای تامین ‌آب کشاروزی دغدغه داشته باشند. بر همین اساس در جلسه غیرعلنی تاکید شد وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، آب مورد نیاز بخش کشاورزی را با اولویت به استفاده از فناوری‌های موجود در این بخش مورد توجه قرار دهند.
نعمتی با رد هرگونه تصمیم گیری درخصوص «سهمیه‌بندی آب» گفت: جیره‌بندی آب در قالب ساماندهی منابع و مصارف آب باید مورد توجه کمیته مذکور قرار گیرد اما موضوع سهمیه بندی به هیچ وجه مطرح نیست.
وی با اشاره به نظرات روسای کمیسیون ها و نمایندگان مجلس، ضعف مدیریتی و چندگانگی در مدیریت را عمده انتقادات نمایندگان مجلس از وزرای نیرو و جهاد کشاورزی اعلام کرد.
به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس کمیته مشترک مجلس و دولت باید به مسئله دیپلماسی آب نیز توجه کرده و از نظرات مشورتی کمیته آب کمیسیون امنیت ملی در این زمینه استفاده کنند و به صورت ماهانه به مجلس گزارش دهد.

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار