معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت که بانوان ورزشکار این استان پارسال 87 مدال رنگارنگ از مسابقات برون مرزی کسب کردند.
کد خبر: ۵۸۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 10 April 2018

به گزارش تابناک : مریم فرجپور روز سه شنبه افزود : سه مدال از این تعداد مربوط به رقابت های جهانی ، 32 مدال رقابت های آسیایی و 52 مدال هم رقابت های بین المللی بوده است .
وی گفت که بیشتر این مدال در رشته های کاراته ، تکواندو ، شطرنج ، قایقرانی و تیراندازی نصیب بانوان ورزشکار مازندرانی شد.
بانوان مازندرانی سال 95 بر اساس گزارش های رسمی 95 مدال از مسابقات برون مرزی کسب کرده بودند در حالی که سال 94 تنها به گرفتن 50 مدال رضایت داده بودند.
بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان مازندران ، ورزشکاران این استان در مجموع سال 96 در مسابقات رسمی جهانی و آسیایی و تورنمنت های معتبر بین المللی 488 نشان طلا ، نقره و برنز کسب کردند.
در این استان 170 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی با پوشش بیمه ورزشی فعالیت دارند.
** افزایش هشت درصدی سازماندهی بانوان ورزشکار 
معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران همچنین گفت که سال گذشته هشت درصد به آمار بانوان ورزشکار سازماندهی شده در استان اضافه شد.
وی گفت : در حالی که سال 95 در مازدران 50 هزار و 784 ورزشکار زن سازماندهی شده وجود داشت این رقم در سال 96 به 54 هزار و 696 نفر رسید.
فرجپور این افزایش را ناشی از اعمال یکسری برنامه های حمایتی و تشویقی از سوی مسئولان ورزش استان دانست و اضافه کرد : برابری در استفاده از فضاهای و امکانات ورزشی میان زنان و مردان ورزشکار از آن جمله این حمایت ها بوده است . 
وی از افزایش اعتبار تخصیصی به هیات های ورزشی بانوان به عنوان دیگر اقدام حمایتی در تشویق بانوان به ورزش سازماندهی شده یاد کرد.
فرجپور با اشاره به اینکه بیشترین رغبت و گرایش بانوان مازندران به سمت رشته های پایه همچون ژیمناستیک است ، گفت : با وجود پر مخاطب بودن این رشته های ورزشی ، اما اکثر سالن ها و فضاهای ورزشی مورد استفاده با کمبود و قدیمی بودن تجهیزات و امکانات رو به رو هستند . 
وی افزود : برای این منظور و پاسخ دادن به رغبت زنان ورزشکار مازندران در سال جاری از بودجه و اعتبار ورزش بانوان اعتبار برای خرید تجهیزات و امکانات این رشته های ورزشی به شهرستان ها اختصاص می یابد . 
او ادامه داد : در مرحله نخست قرار است بیش از سه میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به هیات ژیمناستیک بانوان مازندران اختصاص یابد . 
فرجپور گفت : با این کار به دنبال آن هستیم تا دیگر زنان ورزشکار دست خالی در گردونه فعالیت های ورزشی حضور نیابند و فارغ از مشکلات ناشی از این مساله باشند .

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار