اجلاس آسیایی بوائو با حضور بیش از دو هزار نفر از شخصیت های فرهنگی، رسانه ای، اقتصادی و سیاسی جهان از جمله سید ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا و با سخنرانی 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین در شهر بوائو در جنوب این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹ 10 April 2018

به گزارش تابناک : در این اجلاس که صبح امروز آغاز شد سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان تنها نماینده کشورمان حضور داشت.
اجلاس بوائو یکی از مهمترین مجامع و همایش های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای دنیا به حساب می آید که تا روز 11 آوریل ادامه دارد.
رهبران کشورهای جهان از جمله رییس جمهور اتریش، رییس جمهور فیلیپین، نخست وزیر مغولستان، نخست وزیر هلند، رییس جمهوری پاکستان، نخست وزیر سنگاپور، دبیرکل سازمان ملل و رییس صندوق بین المللی پول در این نشست حضور دارند.
مجمع آسیایی 'بوائو' به عنوان مهمترین مجمع اقتصادی آسیا، در سال 2001 در شهری به همین نام در جنوب چین تاسیس شد.
هدف اولیه تشکیل این مجمع که جمهوری اسلامی ایران نیز از موسسان آن به شمار می رود، توسعه مبادلات اقتصادی، همکاری های علمی، فنی و اقتصادی بین کشورهای حوزه آسیا - پاسیفیک و نهایتا تنظیم مناسبات عادلانه این منطقه از آسیا با دنیا است.
طبق اساسنامه، مجمع آسیایی بوائو، محلی برای گفتگوی چهره‌های سیاسی، رهبران تجاری، دانشگاهیان و شخصیت‌های معروف محافل آسیایی قلمداد شده است.
این مجمع از نظر پوشش جغرافیایی، کشورهای آسیایی را در بر می‌گیرد اما در عین حال کشورهای خارج از آسیا نیز می توانند به عضویت آن در آیند، اما از نظر حقوقی این مجمع در چین به ثبت رسیده است.
سید ضیا هاشمی مدیرعامل ایرنا روز گذشته نیز در همایش سران رسانه های اسیا که با حضور 80 تن از سران رسانه های آسیا و جهان در شهر سانیا در استان هاینان در جنوب چین برگزار شد به عنوان یکی از نشست های اصلی اجلاس بوائو، شرکت و سخنرانی کرد.
نشست سران رسانه های آسیا در چهار محور یک جاده یک کمربند و فرصت های جدید اطلاع‌رسانی بین المللی، 40 سال اصلاحات و درهای باز، توسعه چین و فرصت های جهانی، یاری به جامعه به کمک رسانه ها برگزار شد. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار