استاندار مازندران بر وصول مطالبات 31 هزار میلیارد ریالی بانکهای استان و قرار دادن آن در چرخه اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 07 April 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی پیش ازظهر شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان با اشاره به این که باید به رسالت خود بیندیشیم و از آن غافل نشویم و وظایف خود را بهنگام انجام دهیم، گفت: نظام بانکی نیازمند یک تحول اساسی است و پاسخگویی به جامعه، نقش مهم بانک هاست.
استاندار با اشاره به این که سهم بازار و سهم فرصت ها، امروزه برای بانک ها تعیین کننده است، خاطر نشان ساخت: با روش های گذشته نمی توان نظام بانکی را بدرستی تداوم بخشید. باید فرصت های کاری را شناسایی و بر اساس آن ها بهنگام پاسخگویی و خدمت کرد.
اسلامی، پشتیبانی از فرصت های سرمایه گذاری و توسعه ای را از جمله ماموریت های مهم بانک ها برشمرد و با تاکید بر این که فرصت منابع باید توسعه محور شود، یاد آور شد: شتاب بخشیدن به روند توسعه نیازمند همگرایی، همفکری و همکاری در سطوح مختلف و نگاه یکپارچه کاری است.
مقام عالی دولت در استان، با بیان این که باید تصویر سازی دقیقی از پروژه های توسعه ای استان و طرح های دارای بازدهی اقتصادی داشت، اظهار نمود: پشتیبانی از پروژه های استان به عنوان محرک های اقتصادی در سال 97 نیازمند منابع و نقش آفرینی هر یک از بخش هاست و بانک ها نیز باید سهم خود را در این راستا مشخص و ایفا نمایند.
وی با اشاره به این که بانک ها باید در جهت تحقق هدف گذاری های کلان استان نقش مهمی دارند، گفت: بانک های استان می توانند در جهت رونق کسب و کار، تقویت اشتغال و اجرای طرح هایی که بازگشت سرمایه را تضمین می کند، بسیار کمک کنند.
استاندار بر نقش موثر بانک ها در فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و دارای مشکل تاکید کرد و افزود: مشارکت در اتمام پروژه های نیمه تمام استان از دیگر ماموریت های بانک هااست.
اسلامی با بیان این که مدل های توسعه ای استان باید برنامه محور شوند، تصریح کرد: بیکاری مهم ترین دغدغه استان است و باید موانع چرخه فعالیت را برطرف کرد.
وی مولد سازی منابع و رفع موانع تولید را از جمله ماموریت های کمیسیون هماهنگی بانک های استان دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع با رفتارهای متفاوت و مسئولانه و احساس رضایت مندی در مردم باید از سوی پرسنل بانک ها مورد توجه باشد.
استاندار بر تقویت جریان امید افزایی در جامعه و حرکت در جهت کاهش دغدغه های مردم، رونق اشتغال و کسب و کار، پیگیری پروژ های توسعه ای، سرمایه گذاری، محرومیت زدایی و ... در سال 97 در استان تاکید کرد.
در آغاز این جلسه اسلامیان رئیس کمیسیون هماهنگی بانک های استان، با بیان این که در سال 96 تعداد 14 بانک استان 125 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخشهای مختلف با اولویت رونق تولید و اشتغال پرداخت کرده اند، گزارشی از میزان منابع، مصارف و تسهیلات اعطایی بانک ها در سال 96 ارایه کرد. 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار