استاندار مازندران با بیان اینکه نیازمند بازدهی بیشتر در الگو و نوع کشت هستیم گفت: واردات برنج باید در زمانی صورت گیرد که آسیبی به تولید برنج داخل کشور نزند.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 05 April 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی در اولین نشاء مکانیزه برنج کشور در آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت زودهنگام برنج موجب کاهش و کنترل مصرف آب خواهد شد و این امر در سال جاری تحقق یابد، اظهار کرد: دولت در سال جاری همان سیاست‌های حمایتی گذشته از کشاورزان را دنبال خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی مازندران در ساماندهی و حمایت از کشاورزان در سال جاری باید نقش عملیاتی‌تری داشته باشد، بیان کرد: منابع آب در مازندران محدود است و با مدیریت بهتر باید بتوانیم بهره‌برداری بهتری داشته باشیم.


استاندار مازندران با بیان اینکه نیازمند بازدهی بیشتر در الگو و نوع کشت هستیم، افزود: در فصل برداشت و پس از آن باید اقداماتی انجام شود که کشاورزان بتوانند به حداکثر درآمد دست پیدا کنند.

این مسئول به یک میلیون و صد هزار تن کمبود تولید برنج در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف کنندگان بزرگ برنج کشور را قانع کردیم که از برنج مازندران استفاده کنند اما واردات برنج باید در زمانی صورت گیرد که آسیبی به تولید برنج داخل کشور نزند.

اسلامی با بیان اینکه دولت با رانت و حواله برنج مخالف است، گفت: افرادی که در سال گذشته برنج وارد کردند بر اساس عرضه و تقاضا برنج بود.

وی با بیان اینکه در سال 97 با کمک مجلس شورای اسلامی و وزیر جهادکشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال الگوی متفاوت برای مدیریت عرضه و تقاضا برنج در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: سبد درآمدی دولت در فروش نفت مشخص شد و نباید بیش از 40 درصد باشد که در این صورت باید تمرکز درآمدزایی و رشد و شکوفایی را در دیگر بخش‌های مستعد کشور همانند کشاورزی دنبال کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در سال 96 در بحث تجمیع عوارض‌ها و مالیت بر ارزش افزوده 300 میلیارد تومان وصولی صورت گرفت، تاکید کرد: این رقم در مازندران تا یک هزار میلیارد تومان قابلیت ارتقا دارد در صورتیکه اقتصاد مردم رونق یابد.

این مسئول با اشاره به شتاب در پروژه‌های زیرساختی که در آمل وجود دارد، افزود: تسهیل‌گری برای فعالان اقتصادی و کوتاه کردن زمان پاسخگویی به مردم اولویت فوری است که در مازندران باید به آن پرداخت.

اسلامی با بیان اینکه شرکت کاله آمل روزانه یک میلیون دلار صادرات دارد که با گسترش فعالیت در توسعه دامداری این رقم می‌تواند چندین برابر شود، متذکر شد: هدف گذاری 3 میلیارد دلار صادرات مازندران شعار نیست.

وی در پایان این استان را در تولید 17 محصول کشاورزی در کشور دارای رتبه نخست دانست و گفت: تولید 6 میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، دامی و آبزی رقم خوبی است که باید تاثیرش در زندگی کشاورز مشخص باشد.

 
 
 
منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار