در ایام نوروز
در گشت و پایش نوروزی نیروهای یگان حفاظت 24 هزار و 650 مترمربع از اراضی ملی این استان از دست متصرفان خارج شد و از تخریب اراضی ملی جلوگیری شد.
کد خبر: ۵۸۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 04 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت که در گشت و پایش نوروزی نیروهای یگان حفاظت 24 هزار و 650 مترمربع از اراضی ملی این استان از دست متصرفان خارج شد و از تخریب اراضی ملی جلوگیری شد.


حامد فرضی  با اشاره به اینکه یگان حفاظت این اداره کل این میزان رفع تصرف را در 10 فقره گشت و پایش نوروزی در سطح عرصه های ملی انجام داده، افزود: این رفع تصرف ها با دستور مقام های قضایی در اجرای تبصره یک ماده 55 و رفع تجاوز و جلوگیری از تصرف و حکم خلع ید و قلع و قمع اجرا شده است.


وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو با استفاده از تعطیلات نوروزی و گمان بر اینکه نظارتی بر اراضی ملی در این ایام وجود ندارد اقدام به تصرف این اراضی می کنند، اظهار داشت: این تصرف ها در قالب فنس کشی، حصارکشی، دیوارکشی و کاشت نهال در پلاک های شهرستانک، وله، نوجان، نجم آباد و چوپان آباد انجام شده بود.


وی گفت: همچنین در این ایام سه پرونده تخلف ماده 55 (تخریب و تصرف اراضی ملی ) به مساحت 6970 متر مربع در مراجع قضایی تشکیل شده است.


فرضی با بیان اینکه در این مدت 15 فقره توقف عملیات غیر مجاز و خارج از محدوده در اراضی ملی نیز انجام شده، افزود: توقف عملیات تخریب و تصرف در پلاک سرودار، توقف عملیات دیوار کشی در پلاک خور، توقف عملیات چاله کنی در پلاک خور و توقف عملیات یک فقره جاده سازی در پلاک برغان از جمله این اقدامات بوده است.


وی همچنین به اجرای ماده 44 قانون حفاظت و بهره برداری و طرح کنترل دام در سطح مراتع و عرصه های طبیعی استان نیز اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی در قالب 32 مورد اخراج و اخطار دام از اراضی ملی به تعداد 8465 واحد دامی انجام شده است.


در گشت و پایش نوروزی سال گذشته حدود 6 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد.


طرح گشت و پایش نوروزی از 29 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 13 فروردین ماه جاری ادامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار