نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: وزرای سیر و پیر و خسته دولت آقای روحانی هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای حمایت از کالاهای تولید داخل ندارند.
کد خبر: ۵۸۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 04 April 2018

به گزارش تابناک : نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع گرانی قیمت ارز در کشور، گفت: دولت تدبیر لازم را برای مدیریت بازار ارز در آستانه تعطیلات عید نوروز نداشت و تقاضای مردم به منظور خرید دلار برای سفرهای خارجی خود از جمله علل افزایش قیمت دلار بود.

وی افزود: با توجه به اینکه سفر به بخش‌های مختلف ایران پرهزینه است، مردم سفر به کشوری مثل ترکیه را ترجیح می‌دهند و سفر خارجی هم نیاز به خرید و در اختیار داشتن دلار دارد و این تقاضا باعث شد تا پای دلالان به این موضوع باز شود و قیمت ارز بالا برود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: مسئله دیگر این است که صاحبان اقتصاد ایران و اعضای اتاق بازرگانی، تجارت و کشاورزی تهران اعتقادی به تولید داخل ندارند و یکسری افراد دو تابعیتی و لیبرال هستند و افزایش قیمت نفت به نفع این افراد است و عامل اصلی گران شدن قیمت ارز هم این آقایان هستند.

قاضی‌پور همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اشتغال جوانان و اشتغال جوانان در گرو حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی است اما وزرای دولت آقای روحانی وزرای سیر و پیر و خسته‌ای هستند که هیچ عشق و علاقه‌ای برای حمایت از تولید داخل ندارند که از جمله آن می‌توان به وزرای بهداشت، نفت و کار اشاره کرد.

وی ادامه داد: مجموعه‌های تحت امر این وزرا از جمله وارد کنندگان هستند و هیأت امنای صندوق ارزی وزارت بهداشت و درمان خود وارد کننده هستند. وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن در حالی لوله‌های انتقال و دیگر وسایل مورد نیازشان را از خارج وارد می‌کنند که امکان تولید آن در داخل وجود دارد.

نائب رئیس فراکسیون کارگری در پایان اظهار داشت: اگر یک فرد ایرانی یک خودروی ایرانی سوار شود درحقیقت یک خانواده ایرانی را مشغول به کار کرده و اگر همین فرد یک خودروی خارجی سوار شود یک خانواده ایرانی را از اشتغال ساقط کرده است.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار