فرماندار يزد از آمادگي كامل دستگاه‌های اجرايي شهرستان براي پذيرايي شايسته از مسافران نوروزي خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 21 March 2018

مصطفی سالاری بابیان اینکه یزد آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام عید نوروز است اظهار داشت: از ماه‌های گذشته تاکنون جلسات ستاد خدمات سفر و کمیته‌های ده‌گانه ستاد با حضور ادارات و نهادهای مرتبط تشکیل‌شده و خوشبختانه برنامه‌های مناسبی به‌منظور استقبال از مسافران و گردشگران در شهرستان یزد به‌ویژه شهر میراث جهانی یزد در نظر گرفته‌شده است.

وی بهسازی و ساماندهی ورودی‌های شهر را از مهم‌ترین اقدامات شهرداری‌های در این مدت عنوان کرد و افزود: اصلاح روشنایی، رنگ‌آمیزی جداول، رفع سد معبر و همچنین پیش‌بینی سه پارک و بوستان در ورودی‌های برای استقرار میهمانان و فراهم‌سازی امکانات رفاهی از مهم‌ترین اقداماتی بوده است که شهرداری‌های در ورودی‌های شهرستان انجام داده‌اند.

فرماندار شهرستان یزد در خصوص وضعیت اسکان مسافران نوروزی در شهرستان یزد گفت: در این حوزه علاوه بر هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، بیش از 3 هزار کلاس در 260 مدرسه توسط آموزش‌وپرورش تجهیز شده که در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: درزمینهٔ مباحث ترافیکی و امنیتی، نظارت بر اصناف و بازار و آماده‌باش مراکز امدادرسانی نیز هماهنگی لازم به‌منظور در نظر گرفتن تمهیدات لازم با نهادهای ذی‌ربط انجام‌شده است.

سالاری همچنین با اعلام اینکه نزدیک به 70 برنامه فرهنگی و ورزشی و 34 برنامه تحویل سال در سطح شهرستان یزد در نظر گرفته‌شده است تصریح کرد: ایجاد 30 نوروزگاه و استقرار 20 بازارچه عرضه صنایع‌دستی در اماکن مختلف به‌ویژه مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی توسط شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه از دیگر اقداماتی بوده که در این ایام انجام می‌شود.

فرماندار یزد در پایان اضافه کرد: با توجه به قیام مردم یزد در دهم فروردین‌ماه سال 57 این روز به نام روز شهرستان یزد معرفی‌شده که قطعاً برنامه‌های متنوعی با محوریت عید نوروز و همچنین تبیین نقش و جایگاه مردم دارالعباده و دارالعلم یزد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار