هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که با ورود یک سامانه سرد و شمالی به این استان ، دمای هوا در روزهای آینده تا 10 درجه کاهش می یابد .
کد خبر: ۵۸۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 21 March 2018

به گزارش تابناک : کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز چهارشنبه و در نخستین روز از سال 97 در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : جریان شمالی از امشب وارد استان می شود که باعث کاهش دما در تمامی مناطق جلگه ای و ارتفاعات استان می شود .
سید ابراهیم تاکامی با تاکید بر این که سامانه شمالی با بارش های پراکنده باران نیز همراه خواهد بود ، افزود : همچنین مردم مازندران و مسافران امشب با شرایط جوی وزش باد شدید مواجه هستند و روند کاهش دما تا فردا ادامه دارد .
کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه دمای امروز هوای ساری ، مرکز استان به 30 درجه می رسد ، گفت : پس از ورود جریان شمالی دمای هوای این شهر به 20 درجه کاهش می یابد . 
وی گفت که از روز جمعه این هفته بار دیگر هوای مازندران رو به گرمی می رود و روز شنبه هفته آینده شهروندان مازندرانی و گردشگران و مسافران نوروزی شاهد هوای گرم خواهند بود که در بعضی از مناطق به 30 درجه بالای صفر می رسد.
مازندران دیروز در آخرین روز سال 96 ، روز گرمی را سپری کرد به طوری که بیشترین دمای هوا در شهر کوهستانی پل سفید در شهرستان سوادکوه به ثبت رسید . 
دمای روز گذشته هوای پل سفید 28 درجه سانتی گراد ثبت شد .
این افزایش دمای هوا به همراه انجام زیاد کار شست و شو باعث شده بود که مشترکان برخی از مناطق شهری مازندران با افت و قطعی آب مواجه شوند که این وضعیت تا ساعتها بعد از تحویل سال جدید نیز ادامه داشت .
براساس اعلام اداره کل آب و فاضلاب شهری مازندران مصرف روزانه آب هر مشترک این استان 200 لیتر در ثانیه است که دیروز به 2 برابر این میزان افزایش یافت .

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار