سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برپایی قریب به یک هزار و 200غرفه صنایع دستی و سوغات در 20 شهرستان استان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 14 March 2018

به گزارش تابناک : حسین ایزدی پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه محصولات صنایع دستی سوغات نظیر گلیم، چرم، نمد، ابریشم بافی، پوستین دوزی، صنایع فلزی، صنایع سنگی، سفال، البسه محلی، سوزن دوزی در نمایشگاه های صنایع دستی به معرض نمایش گذاشته شده است گفت: این نمایشگاه در واقع تبلور صنایع دستی کشور است که در نمایشگاه های مازندران برای استفاده گردشگران به نمایش در می آید.
وی زمان برپایی این نمایشگاه را 28 اسفند ماه سال جاری لغایت 17 فروردین سال آینده اعلام کرد و ادامه داد : 20نمایشگاه استانی، منطقه ای و ملی با حضور هنرمندان صنایع دستی از استان های تهران، کرمانشاه، اصفهان، همدان، سیستان و بلوچستان، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گیلان، زنجان، سنندج، یزد، خوزستان، مرکزی، مازندران برپا می شود.
ایزدی با اشاره به رشد غرفه های نمایشگاه صنایع دستی و پراکندگی آنها در سراسراستان نسبت به سال گذشته افزود: جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان رویان و غذاهای محلی در شهرستان بهشهر از جمله برنامه های بومی و محلی است که در حاشیه نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات برگزار می شود.
وی از برپایی این نمایشگاه های صنایع دستی به عنوان بازاریابی و حمایت از تولیدات بومی کشور یاد کرد و یادآور شد:عرضه مستقیم تولیدات صنایع دستی از تولید کننده به مصرف کننده و تنوع محصول از جمله نکات مثبت این نمایشگاه در جهت مشتری مداری و حمایت از مصرف کننده است.
گفتنی است نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات استان مازندران از 28 لغایت 17 فروردین ماه با تقویم مربوط به هر شهرستان برپا خواهد شد.

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار