معاون سیاسی وزارت خارجه از بررسی وضعیت برجام پس از برکناری تیلرسون در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 14 March 2018
به گزارش تابناک : عباس عراقچی پس از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: در این جلسه با توجه به ساختار جدید وزارت خارجه گزارشی از روابط خارجی در حوزه سیاسی و اقتصادی ارائه شد و همچنین درباره تحولاتی که در برجام شاهد آن هستیم و سناریوهای آینده در حوزه مسائل دیگر پاسخ‌ها توضحاتی ارائه شد و برای اولین بار بود به عنوان معاون سیاسی و اقتصادی به همراه آقای انصاری در مجلس حاضر شدیم.
 
وی درباره حمله به سفارت ایران در لندن هم گفت: در رسانه‌ها به اندازه کافی در این باره توضیح داده است. امروز هم در کمیسیون به سوالاتی پاسخ داده شد. ما معتقدیم پلیس انگلیس در دو حوزه کوتاهی کرده است؛ اول اینکه از قبل تمهیداتی برای جلوگیری از این حادثه نداشته است و دوم اینکه تعلل در اتمام ماجرایی که می‌شد سریعتر خاتمه پیدا کند، صورت گرفته است.
 
 عراقچی گفت: در حال پیگیری این مساله هستیم. البته دولت انگلیس رسما عذرخواهی کرده تعهد داده‌اند امنیت سفارت را افزایش دهند و روال محاکنه تعرض‌کنندگان در حال انجام است.
 
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در اتریش هم حادثه‌ای را داشتیم و ما مرتب در تماس با اروپا برای حفاظت از دیپلمات‌های خود هستیم.
 
بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در گفت: روابط مجلس و وزارت خارجه از قبل روابط حسنه‌ای است و با ساختار جدید وزارت خارجه انقدر مسائل متعدد وجود دارد که نیاز به جلسات بیشتر برای بررسی این مسائل وجود دارد.
 
 وی گفت: در مجموعه تحولات اخیر نقض برجام توسط آمریکا را داشتیم که آقای ترامپ اخیرا هم  وزیر خارجه خود را با همین هدف برکنار کرده است. در این جلسه علاوه بر این درباره موضع اروپا و بسیاری مسائل دیگر بحث شد.
 
 رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: درباره بحث سفارت ایران در لندن هم معتقدیم دولت انگلیس کوتاهی کرده است، ما قبلا هم در مجلس بحث کاهش روابط دیپلماتیک با لندن را تصویب کرده‌ایم برای همین می‌گویم به گونه‌ای عمل نکنند برای دفاع از منافع ملی تصمیم دیگری بگیریم. ما معتقدیم ارتباط مرتب مجلس و وزارت خارجه ضرورتی جدی است.
 
 
 
منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار