رئيس اداره امور‌ عشاير مازندران از اختصاص 570 میلیون تومان اعتبار برای مرمت ایل راه ها و توسعه انرژی خورشیدی برای مرتع داران این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 11 March 2018

به گزارش تابناک : سید‌صمد کاظمی در جمع مرتع‌داران شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اعتبارات امور عشایری در جهاد‌ کشاورزی مستقل‌ شده است گفت: برای مرمت‌ جاده‌ها، ایل‌راه‌ها و توسعه انرژی خورشیدی در این شهرستان 6 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که در سال 97 آغاز می شود.
رئیس اداره امور عشایر استان مازندران با بیان اینکه این کار با هماهنگی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی انجام خواهد شد، افزود: این اعتبار از محل تملک دارایی بوده که حدود 70 درصد آن برای مرمت ایل‌راه‌ها و بقیه برای توسعه انرژی در نظر گرفته خواهد شد.
سید‌صمد کاظمی با تأکید بر اینکه هدف ما نه جاده‌سازی بلکه بیشتر مرمت ایل‌راه‌های موجود است گفت: تنها منطقه‌ای از ورسک در شهرستان سوادکوه که جاده‌ نداشته با موافقت منابع طبیعی، هزار و 500 متر جاده احداث شد
رئیس اداره امور عشایر استان مازندران با اشاره به اینکه 20 کیلومتر از جاده ایل‌راه منطقه ورسک بصورت اساسی مرمت خواهد شد، افزود: با انجام این کار، 300 خانوار عشایر ییلاق‌نشین این منطقه از آن بهره مند خواهند شد. همچنین مرمت راه‌ها شامل پل‌سازی نیز می‌شود.
سید‌صمد کاظمی با بیان اینکه گردشگری عشایری یکی از راه‌های کمک درآمدی برای مرتع‌داران است، بر توجه مرتع‌داران به این مهم تأکید کرد و گفت: از محل صندوق توسعه ملی وام برای دامداران عشایر مازندران، 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون حدود 4 میلیارد تومان آن جذب و بیشترین اعتبار برای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی بوده است.
رئیس اداره امور عشایر استان مازندران میزان وام اعطایی به عشایران دامدار را تا سقف 100 میلیون تومان اعلام کرد و بر استفاده از تکنیک‌های جدید مانند اصلاح‌نژاد و پرواربندی تاکید کرد.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار