رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد تداوم اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه مسکو در پرونده انتخابات ۲۰۱۶ راه به جایی نخواهد برد.
کد خبر: ۵۷۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 11 March 2018

به گزارش تابناک  : «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تبیین مسائل مختلف میان مسکو و واشنگتن پرداخت. او در این مصاحبه بار دیگر ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرد و با اشاره به محکومیت شهروندان روس از سوی واشنگتن اظهار کرد روسیه ۱۴۶ میلیون شهروند دارد و افراد محکوم ارتباطی با کرملین ندارند.

وی در خصوص پیگیری قضایی شهروندان روس به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اظهار کرد: «ما در روسیه هیچ فردی را بدون مدرک و شاهد بازخواست نمی‌کنیم. هنوز هیچ مدرک قابل قبولی در این خصوص از سوی آمریکا ارائه نشده است. در واقع این افراد قوانین روسیه را نقض نکرده اند. حداقل شما مدرک یا کاغذی (دال بر دست داشتن این افراد در انتخابات آمریکا) به ما ارائه دهید.»

پوتین در ادامه اظهار کرد تداوم اتهام‌زنی‌های دوجانبه از سوی واشنگتن و مسکو علیه یکدیگر راه به جایی نخواهد برد و دونالد ترامپ نیز این را می‌داند. وی همچنین گفت: «علیرغم اینکه ترامپ نخستین بار است در عرصه سیاست حضور می‌یابد، بازی در چنین عرصه‌ای را به سرعت فرا گرفته است و می‌داند چنین اتهام زنی‌هایی راه به جایی نخواهد برد.»

پوتین همچنین درخصوص علاقه شخصی ترامپ به وی اظهار کرد: «من فکر نمی‌کنم ترامپ شخصا توجه خاصی به من داشته باشد. من معتقدم او یک تاجر با تجربه است.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا پیام‌های توییتری ترامپ را می‌خواند، اظهار کرد: «خیر. من شخصا هیچ گاه از توییتر برای انتشار پیام استفاده نمی‌کنم و برای بیان دیدگاه‌ها و تصمیمات خود راه‌های دیگری دارم. دونالد از من مدرن‌تر است!»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه مصاحبه اش با شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز درخصوص آینده روابط آمریکا و روسیه اظهار کرد: «ما به شما برچسب دشمن نزدیم. شما این تصمیم را گرفتید و در سطح کنگره نیز روسیه را در فهرست دشمنان خود قرار دادید. آیا ما آمریکا را تحریم کردیم یا این واشنگتن بود که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو تصویب کرد؟»

وی در نهایت ترامپ را مشتاق برقراری رابطه با روسیه خواند و گفت: افرادی در آمریکا مانع ایجاد ارتباط میان دولت ترامپ و مسکو می‌شوند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار